אסון מירון: מעל 44 בני אדם נהרגו, 150 פצועים

אסון מחריד -עידכונים שוטפים

הקריסה במירון: במד"א מעדכנים על כ-50 נפגעים כתוצאה מצוואר בקבוק שגרם לדוחס המוני שהביא לאסון הנורא, מתמונות בשטח עולה כי מתוכם כ-44 גופות, למקום הוזנקו 6 מסוקים לפינוי פצועים. המרכז הרפואי זיו מסר:
התקבלה הודעה במרכז הרפואי זיו על קריסת תקרה במירון עם כ 150 פצועים. הוכרז נוהל ארן והוזעק הצוות מהבית אנחנו כבר ערוכים בזיו לקליטת הפצועים פנינו למשטרה לדאוג לצירי פינוי וצירי הגעה לזיו הן לפצועים והן לצוות.
https://www.mako.co.il/news-israel/2021_q2/Article-a2c924c0a5e1971026.htm
נכון לשעה 2:43: עד כה 38 הרוגים במקום. סך הכל פונו 69 פצועים: לנהריה פונו 12 פצועים מתוכם 1 בינוני והשאר במצב קל, לזיו פונו 46 מתוכם 4 פונו במצב קשה לרמב"ם, 23 במצב קל, רמב"ם סך הכל פונו מוסק 5 פצועים במצב קשה. פוריה 1 בינוני ו5 קל. לשלב זה לא צפוים פנוים נוספים.

כונני ארגון הצלה העניקו סיוע לכ70 נפגעים במצבי פציעה שונים, אשר פונו לבתי החולים השונים באיזור, וביצעו פעולות החייאה על 38 נפגעים, אשר למרבה הצער הפראמדיקים נאלצו לקבוע את מותם במקום.

בנוסף על הצוותים שהיו בהר, כונני הארגון במרחבים גלבוע, גליל וכרמל הצטרפו מיידית לסייע, ועלו עם אמבולנסים של מד"א מהמרחבים השונים לכיוון ההר בכדי לסייע לכוחות שבהר, ואף פינו לבתי החולים השונים ולמנחת המסוקים הקרוב. בשאר המרחבים יצאו המתנדבים לסייע עם אמבולנסים של מד"א לנסיעות שגרה במרחבים השונים.

דובר מד"א, זכי הלר: באסון במירון מעניקים טיפול רפואי לכ- 103 נפגעים, בהם: 38 במצב אנוש עדיין בשטח, 6 במצב אנוש שפונו לבתי החולים, 18 במצב קשה, 2 במצב בינוני, 39 במצב קל. כל הפצועים קשה בינוני וקל, פונו מהשטח .

מנכ"ל הצלה יעקב יוזשעף סיפר: כמידי שנה בשנה נערכנו עם כוחות מתוגברים לאבטחת העולים להילולא, בתקווה שלא יהיו אירועים חריגים, לצערנו הרב השנה התבשרנו על האירוע שאירע לפני זמן קצר. מיד עם קבלת האירוע התחילו כלל הצוותים של הצלה שהיו על ההר להתקדם למקום ולסייע לנפגעים במקום, כאשר במקביל מתנדבים נוספים יצאו לסייע עם אמבולנסים של מד"א, הן בטיפול והן בפינוי לבתי החולים ולמנחתים. אני רוצה להודות באופן אישי לכל מתנדב ומתנדב על הסיוע באבטחה עד כה בכלל, ובפרט למתנדבים שבאו לסייע לאירוע"

מרכבת ישראל נמסר: בשל האסון במירון, רכבת ישראל תפעיל רכבות מכרמיאל לכיוון דרום בהתאם לצרכים המוכתבים מגורמי הבטחון והערכות המצב של משרד התחבורה.

הרכבות תסענה מכרמיאל לתחנת תל אביב סבידור, שם יחכו אוטובוסים וכן רכבות נוספות ליעדים נוספים בארץ (בני ברק, ראש העין, אופקים, נתיבות, וירושלים)

בעקבות האסון והחלטת המשטרה לסיים את האירוע באופן מיידי, במשרד התחבורה נערכים לשנע מאות אוטובוסים ומס׳ רכבות חירום המיועדות ללמעלה מ-1,000 נוסעים כל אחת, להחזרת משתתפי ההילולה לבתיהם. מדובר בהיערכות לוגיסטית מורכבת ונדרשת סבלנות מהנוסעים.

ממשטרת ישראל ביקשו מכלל הציבור הנמצא בהר מירון להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים. "אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים", נמסר מהמשטרה.

צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאות על מספר פצועים אנוש, והעניקו סיוע לעשרות נפגעים במתחם ההדלקה של תולדות אהרון במירון.

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לעשרות נפגעים במצבים שונים – חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה".

אבי מרכוס מנהל אגף רפואה של איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד עם זירה של עשרות נפגעים שחלקם למרבה הצער נקבע מותם עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *