ארגון בצלמו קורא להשעות את כתבת הפלילים של תאגיד השידור הציבורי

זאת בעקבות כתבה תחת הכותרת "בן גביר הציע לאחיינו של מאיר כהנא לשמש כמנכ"ל משרדו". מה קשור הרב כהנא הי"ד?

כרמלה מנשה, כתבת הפלילים של התאגיד, פרסמה באחרונה כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הציע לתת אלוף (מיל') מרדכי כהנא לשמש כמנכ"ל המשרד. בכותרת שניתנה לידיעה צוין כי כהנא הוא אחיינו של הרב מאיר כהנא הי"ד שנרצח בידי בני עוולה בניו־יורק.

במכתב חריף ששיגר שי גליק, מנכ"ל ארגון 'בצלמו' לנציב קבילות הציבור בתאגיד, נכתב: "בשנים האחרונות יותר ויותר כלי תקשורת מבינים שתפקידם הוא להביא את העובדות בשטח ולא להסית להתסיס או לקדם גזענות. כחלק מכך ברוב כלי התקשורת היום בארץ ובעולם אסור להזכיר את המוצא או הלאום של הפוגע. מתוך הבנה שהדבר גורם קונוטציה שלילית כלפי אותו גזע.

"והנה, לא פחות ולא יותר, בכתבה רשמית של התאגיד וכן בציוץ רשמי של כתבת התאגיד כרמלה מנשה, עושה את זה אבל בצורה הכי מגעילה שאי פעם נראתה. וכך כותבת כרמלה מנשה בכותרת: בן גביר הציע לאחיינו של מאיר כהנא לשמש כמנכ"ל משרדו. רק בגוף הכתבה, באותיות הקטנות צוין שמדובר בתא"ל שמסכן את חייו ברגע זה ומתחילת המלחמה והינו איש צבא עשרות שנים. אבל בעיני כרמלה מנשה הוא סך הכל אחיין של מאיר כהנא. איך אמר פעם המשורר איך אתה יושן בלילה עיתונאי קטן שלי. איך?

"בשל חומרת הדבר אני קורא לתאגיד לנזוף בה בחומרה רבה להשעותה ולהבהיר שכל מעשה כזה או דומה בה יוזכרו חטאי אבות על בנים או ההיפך יתקל בפיטורים מידיים של אותו עובד. חובה לכבד בני אדם לפי מעשיהם ולא לפי המעשים של הדודים או הסבתות שלהם".

נציין כי בתגובה להצעה של השר, ענה כהנא כי הוא בעיצומו של שירות מילואים, כך שהוא אינו יכול להיענות או לשקול את ההצעה עד שתסתיים הלחימה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *