בעל טור ביומון קטארי: לא להפסקת אש, אפילו במחיר מיליון הרוגים

לדבריו, "האויב מבין רק כוח" ואירועי הטבח החזירו לתודעה את העניין של ערביי עזה, יהודה ושומרון והביאו את מליאת האו"ם לשדרג את מעמדה של רשות רמאלל-ה

ממרי, המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון, מצטט עיתונאי ערבי בעל טור ביומון קטרי שפרסם ביום ראשון טור תחת הכותרת "פלסטין היא מדינה, בואו נמשיך בהתנגדות".

העיתונאי, סמיר אל-ברגות'י שמו, טען כי בזכות אירועי שמחת תורה, רשמו הערבים הישג בהגברת המודעות לעניינם בעולם. הישג שבא לידי ביטוי בשבוע שעבר עם החלטת באו"ם לשדרג את מעמד רשות הטרור של רמאלל־ה ואף המליצה למועצת הביטחון לשקול בחיוב את בקשת הרשות להפוך לחברה מלאה, קרי מדינה שחברה באו"ם.

אל-ברגות'י טען בטורו שאין לחתור כלל להפסקת אש אלא להמשיך את הלחימה גם במחיר של מיליון הרוגים. "האוייב", כלומר היהודים, "מבין רק את שפת הכוח", כתב אל-ברגות'י. דבריו מתכתבים עם תיאוריית קונספירציה שרווחת בימין הישראלי לפיה אירועי טבח שמחת תורה תוכננו כך שהם יביאו כניעה ישראלית והקמת מדינה נוספת על שטחי ארץ ישראל.

בטור האמור כמו גם בשיח הערבי הרווח, כל ישובי היהודים בארץ ישראל מוגדרים התנחלות. כך גם תל אביב בה מתקיימות לעיתים הפגנות נגד ההתנחלויות. עוד כותב אל-ברגות'י (בתרגום של ממרי): "הו תושבי עזה, ההיסטוריה לא מכירה אמיצים מכם, לא [אנשים] האוחזים באמת בסבלנות רבה יותר מכם, ולא בעלי נתינה והקרבה גדולה משלכם למען אללה. הו אנשינו בעזה, למרות השהידים והפצועים אתם נקודת הזינוק לעתיד הלאומי המיוחל של הערבים והמוסלמים… ככל שהפצע יהיה עמוק יותר, נמשיך בהתנגדות משום שהאויב הזה מבין רק את שפת הכוח. נמשיך בהתנגדות. איננו רוצים הפסקת אש, אנו רוצים מלחמה מתמשכת. הניצחון קרוב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *