בעקבות האירוע בו נהרגו עשרות, מתגבר הלחץ הבינלאומי על ישראל

משרד החוץ המצרי פרסם הודעת גינוי חריפה ואילו שר החוץ של האיחוד האירופי, הודיע כי ידון ביישום החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק לפיה על ישראל לעצור את הלחימה ברפיח

החלטת בית הדין הבינלאומי "לצדק" ביום שישי האחרון קבעה כי על ישראל להפסיק את הלחימה ברפיח. ישראל הרשמית התעלמה כמעט אפשר לומר במופגן. השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, אמרו את המובן מאליו ומימין ומשמאל עלו קריאות נגד ההתערבות הבוטה והניסיון למנוע מישראל להגן על עצמה מול הטרור.

פעולת החיסול אמש (אור לשני) שכוונה לשני בכירים בחמאס ופגעה – לטענת העזתים – באזרחים "בלתי מעורבים", שיחקה לידי הערבים שמיהרו לדרוש את מימוש החלטת בית הדין. נזכיר כי לבית הדין, שהוא מוסד של האו"ם, אין סמכות אכיפה וכי הוא שואב את כוחו מהאו"ם. עצרת האו"ם אינה אוהדת את ישראל בלשון המעטה איך חסרת שיניים בכל מה שקשור להחלטות צבאיות ששמורות לשיקול דעתה של מועצת הביטחון שם יש לארצות הברית זכות וטו וניתן להניח די בוודאות כי גם רוסיה וסין לא יתמכו בהפעלת כוח צבאי נגד ישראל מסיבותיהן שלהן.

הבוקר אמר שר החוץ של האיחוד האירופי: "ישראל ממשיכה בפעולה הצבאית שנדרשה לעצור ברפיח – למרות פסיקת בית הדין בהאג. על ישראל ליישם את פסיקת בית הדין, האיחוד האירופי ידון ביישום ההחלטה". לפני שעה קלה, אמרה שרת החוץ של גרמניה כי "הקביעה של בית הדין בהאג מחייבת. אני מפצירה בישראל לכבד אותה ולעצור מיד את המבצע בדרום הרצועה".

גם האירוע ברפיח הצטרף ללחץ המדיני ומשרד החוץ המצרי פרסם את ההודעה הבאה: "אנחנו מגנים בחריפות את התקיפה נגד אוהלי העקורים ברפיח שהביאה למאות הרוגים ופצועים בקרב העקורים הפלסטינים, תוך הפרה חדשה ובוטה של ​​הדין הבינלאומי. וקוראים לישראל לעמוד בהתחייבויותיה כמעצמה כובשת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *