היום נעשה עוד צעד בדרך לסילוק ארגון תומכי הטרור אונר"א מארץ ישראל

חמישים ושמונה חברי כנסת הצביעו היום בעד חוק שישלול מסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם ל"פליטי" העם המומצא, את החסינויות וזכויות היתר של עובדי האו"ם

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה הצעת חוק שתשלול את החסינות וזכויות היתר של אונר"א – סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לערבים שמכנים את עצמם פליטי פלסטין. 58 חברי כנסת תמכו בהצעה מול שישה מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת בה ייקבע היכן תידון ואיזו וועדה תכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק קובעת כי הוראות פקודת החסינויות וזכויות היתר של האומות המאוחדות 1947 לא יחולו על סוכנות אונר"א, על פקידיה או על בני אדם שמועסקים מטעמה. עוד קובע החוק כי שר החוץ יבטל את הצו שמורה על הענקת חסינות זו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "פקודת החסינויות וזכויות היתר של האומות המאוחדות 1947, מסמיכה את שר החוץ להתקין צו לפיו ארגון האומות המאוחדות ופקידיו ייהנו מהחסינויות וזכויות היתר הרשומות בתוספות לפקודה. בין החסינויות וזכויות היתר: חסינות בפני תביעה לדין; חסינות ארכיונים רשמיים ומשרדים; פטור או הנחה ממסים וארנונות; פטור מאיסורים על יבוא או יצוא; פטור ממס הכנסה ועוד.

"נוכח תרומתה של אונר"א ושל עובדיה למעשי הרצח של השביעי באוקטובר ותמיכת מערכת החינוך של הסוכנות בטרור ושנאה, אין כל מקום ליתן לסוכנות ולעובדיה את אותן זכויות היתר והחסינויות להן זכאים לפי פקודה זו ארגון האומות המאוחדות ועובדיו". להלן הקלטת שיחה של שניים מעובדי אונר"א שהשתתפו בטבח שמחת תורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *