המעסיק הקודם מציע לכם 'קמבק'? לא בטוח שזה משתלם

‘אקטואליק’ ומיזם ‘כלכלה בנעלי בית’ עם המדריך המלא לעולם הפנסיוני, הפוסט העשרים ואחד בסדרה: למה לא משתלם לחזור מהר למקום העבודה הקודם?

הטיפ הבא חיוני לכל מי שמגיע לגיל פרישה – אבל לא רק.

התרחיש הזה אמנם לא קורה לכל אחד מאיתנו, אבל עם שוק העבודה הנוכחי זה הופך לנפוץ יותר ויותר: העובד מתפטר > המעסיק לא מוצא תחליף ראוי > והעובד מוחזר בתנאים משופרים.

על פניו זה החלום של כל שכיר – להשתדרג להעסקה בתנאים טובים יותר ובשכר גבוה יותר. אבל לא תמיד השכר המשודרג אכן שווה את זה.

שכירים רבים זכאים במסגרת תנאי העסקתם למענק פרישה. סכום חד פעמי שמשלם מעסיק לעובד עקב סיום עבודתו, על-פי הסכם שקיים בין המעסיק לעובד או לארגון העובדים. מענק הפרישה יכול להיות משולם בעת פיטורים, בעת התפטרות או בעת פרישה לגמלאות – הכל כפי שהוסכם בין המעסיק לעובד או לארגון העובדים.

מענקי הפרישה פטורים ממס עד לסכום מסוים. נכון לשנת 2023 הסכום הוא 13,310 שקל על כל שנת עבודה. לדוגמה: עובד שפרש לאחר 15 שנות עבודה זכאי למענקי פרישה פטורים ממס בגובה 199,650 שקלים. 

התנאי לקבלת מענק פטור ממס

ניתוק יחסי עובד-מעביד למשך לפחות 6 חודשים מהווה תנאי סף לקבלת הטבות מס על מענקי הפרישה. פרישה לזמן קצר יותר לא מהווה ניתוק יחסי עובד-מעביד בעיני רשויות המס ומבטלות את הפטור.

אם פרשתם וחזרתם לאותו מקום עבודה לפני שחלפו שישה חודשים ממועד הפרישה, תידרשו לשלם מס על המענק כולו – מאחר והוא ייחשב במס הכנסה כמשכורת.

מה הפתרון?

החלופות לחזרה למעסיק הקודם מגוונות: פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה כיועץ, עבודה תחת חברת כוח אדם ועבודה תחת חברה בת או חברה אחות הנמצאת בבעלות משותפת למעסיק הנוכחי שלנו.

בשבוע הבא:
נעבור לסדרת פוסטים ייעודית לעצמאים.

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *