הנתונים נחשפים: כמה ניצולי שואה עלו לארץ מאז טבח שמחת תורה?

מתשמ"ט ועד היום עלו לארצם, למעלה מ־73 אלף ניצולי שואה. בשנה האחרונה עשו זאת 52 שורדי שואה שבאו לחיות בבית שלהם – בארץ ישראל

משרד העלייה והקליטה פרסם היום (ראשון), נתונים על מספר שורדי השואה שעלו לישראל בשנים האחרונות. מהנתונים עולה כי מאז שלהי ניסן של השנה הקודמת (תשפ"ג), עלו לארץ ישראל חמישים ושניים ניצולים. עשרים ושישה מרוסיה; עשרה מאוקראינה; חמישה מצרפת; ארבעה מארצות הברית; שלושה מגרמניה; והשאר מונצואלה, ברזיל, איטליה וקנדה.​

מאז הטבח עלו ארבעה שורדי שואה.הם הגיעו מרוסיה ומארצות הברית. משרד העלייה והקליטה מלווה את הניצולים שמגיעים לישראל ומעניק להם תמיכה מיוחדת שכוללת: זכאות לקידום של שנה אחת בתור הממתינים לדיור ציבורי, מענקים כספיים, סיוע והטבות שונות.

הנה עוד נתונים מעניינים במיוחד: מאז תשמ"ט הגיעו לישראל 73,816 ניצולי שואה מרחבי העולם כולל ובעיקר ממדינות חבר העמים לשעבר. וגם מארה"ב, גרמניה, בריטניה, קנדה, שבדיה, דרום אפריקה, ברזיל, יוון ועוד.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, אמר: "אנחנו מציינים השנה את יום הזכרון לשואה ולגבורה בזמן מלחמה שהוכיחה לכולנו שגם 79 שנה אחרי סיום השואה הנוראה, ישנם רבים שרוצים להשמידנו. בעת ההתייחדות עם זכרם של אחינו ואחיותנו, ששת המיליונים שנרצחו על אדמת אירופה רק בשל היותם יהודים, נזכור את המוטל עלינו, להבטיח את עתיד העם היהודי, לשמור על ארצנו ולהשיב את החטופים במהרה לביתם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *