הפידיון מתיירים ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם בשמונה אחוזים בלבד

ענף המלונאות גדל בשנת הכספים הקודמת על־אף המלחמה ומספר משרות השכיר עלה בחמישה אחוזים

עם פרוץ המלחמה בשמחת תורה, נאלץ ענף המלונאות בארץ להסתגל לשינויים משמעותיים. מלונות באזורי סיכון נסגרו. מלונות אחרים התבקשו לתת מענה לתוכנית הממשלתית של פינוי אזרחים מאזורי סיכון בדרום ובצפון, ולספק להם שירותי לינה ואירוח.

למעשה, החל מאוקטובר נכללים נתוני המפונים במספר לינות הישראלים ונתוני הפדיון כוללים תשלום למלונות עבור אירוח התושבים שפונו. להלן נתוני השנה הקודמת בענף המלונאות לפי דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה:

פדיון מלונות התיירות הסתכם ב־14.2 מיליארד שקל. עלייה לעומת השנה הקודמת שהסתכמה ב־13.2 מיליארד. כדאי לשים לב ש־69% מהפדיון התקבל מישראלים. מספר המשרות הממוצע לחודש, כולל עובדי כוח אדם, עמד על  42 אלף משרות. שוב, עלייה מול השנה הקודמת מה עמד מספר המשרות הממוצע לחודש על 40 אלף.

הפדיון מתיירים עלה בתשעה אחוזים. הפדיון מישראלים עלה באחוז. ובכלל, סך פדיון מלונות התיירות עלה בשנת 2023 בארבעה אחוזים.

ומה קרה ברבעון האחרון? כלומר, בחודשי המלחמה (אוקטובר-דצמבר). 90% מהפדיון ברבעון האחרון התקבל מישראלים (אל מול 61% בשנה הקודמת). הפדיון מתיירים היה רק 8% מסך הפדיון השנתי מתיירים. כשבשנה קודם הסתכם הפדיון מתיירים ב־34%. מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות עולה כי בממוצע החודשי של הפדיון מתיירים באוקטובר-דצמבר, כלומר ברבעון האחרון של 2023, נרשמה ירידה של 75% לעומת הרבעון השלישי (יולי-ספטמבר 2023).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *