הצווים לסגירת ערוץ הטרור של ה"מתווכת", נחתמו בידי שר התקשורת

הממשלה קיבלה החלטה פה אחד לסגור את אל־ג'זירה, ערוץ התמיכה בטרור של קטאר. משרדיו בהר חוצבים ייסגרו, שידוריו ואתריו ייחסמו

אחרי עיכובים ממושכים הן מצד ראש הממשלה והן מצד היועצת המשפטית לממשלה, אישרה הממשלה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את סגירת ערוץ אל־ג'זירה בישראל. האישור התקבל פה אחד. שרי המחנה הממלכתי לא השתתפו בהצבעה.

עובר לאישור הממשלה, חתם שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) על הצווים שאמורים לצאת לפועל באופן מיידי. החוק שקידמו ראש הממשלה ושר התקשורת, קובע כי אם השתכנע ראש ממשלה שערוץ זר פוגע במדינה, יוכל שר התקשורת, לאחר קבלת חוות דעת בטחונית אחת לפחות ובאישור הממשלה או הקבינט, לפעול נגדו.

הפעולות יאושרו בצווים עליהם יחתום שר התקשורת, ויכללו בין היתר: סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו ועוד. יצוין כי זמן קצר לאחר קבלת ההחלטה על־ידי שרי הממשלה, הודיעה לשכת העיתונות כי תבטל תעודות העיתונאי של עובדי הערוץ.

נתניהו אמר בעקבות ההחלטה: "לאחר דיון בקבינט המדיני-ביטחוני ובהמשך להנחייתי, הממשלה דנה היום בסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל. כתבי אל־ג'זירה פגעו בביטחון ישראל והסיתו נגד חיילי צה"ל. הגיע הזמן לסלק את השופר של החמאס מהמדינה שלנו. אני מודה לשר התקשורת שלמה קרעי על פעילותו בנושא".

קרעי אמר: "נפעל באופן מיידי כנגד אלו המשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בבטחון ישראל ובלוחמי צה״ל ולהסית לטרור בשעת מלחמה. לא יהיה חופש ביטוי לשופרות החמאס בישראל. אל־ג'זירה תיסגר באופן מיידי והציוד יוחרם. עבר יותר מדי זמן והתמודדנו עם יותר מדי מהמורות משפטיות כדי להגיע לרגע הזה אך טוב שהגיע. התקבלה ההחלטה ועכשיו יוצאים לשטח ליישם".

בכל זאת ישנן שתי מהמורות קטנות בדרך לסילוק ערוץ התמיכה בטרור מישראל: מימוש הצווים דורש אישור שופט וכפי שכבר ראינו לא אחת, ככל הנראה יהיו מי שיפנו לבג"ץ נגד ההחלטה השלטונית החוקית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *