זינוק דרמטי בהכחשת ועיוות השואה מאז פרצה המלחמה בעזה

התנועה למאבק באנטישמיות בדו"ח מדאיג על השיח ברשתות ובתקשורת. המלחמה בעזה הוציאה את השד האנטישמי לאור: נדרשת פעולה נחרצת מול קובעי מדיניות

התנועה למאבק באנטישמיות (CAM) הציגה אתמול (שלישי) בכנסת את עיקרי הדו"ח שעוסק בתופעות של טריוויאליזציה, עיוות והכחשת השואה בשנה החולפת.

הדו"ח מצביע על זינוק דרמטי באזכורים השליליים הקשורים בישראל וביהודים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מהממצאים המדאיגים עולה כי בין אפריל 2023 לאפריל 2024, היו 10.6 מיליון אזכורים הקשורים לטריוויאליזציה, עיוות והכחשה של השואה, כאשר 89% מהאזכורים הללו התרחשו לאחר טבח שמחת תורה.

מתחילת המלחמה נוצר שינוי מהותי בשיח התקשורתי שעבר לנושאים שקשורים בישראל, כמו המצב בעזה, האשמות ברצח עם, השוואות לשואה ופניית דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי בהאג. בנוסף, נפח השיח גדל באופן משמעותי, ועלה מ־1.1 מיליון תוצאות בסך הכל לפני המלחמה ל־9.5 מיליון בסך הכל לאחר הטבח.

עיוות השואה היה הנתח הגדול ביותר של התוצאות, כשמעורבות בנושא זה כללה דיונים על עזה, האשמות ברצח עם, השוואות לשואה ועוד. טריוויאליזציה של השואה החזיקה בנתח השני בגודלו של התוצאות. נושאים מרכזיים בנושא זה כללו את הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, השוואות לנאצים, והקבלות בין תקנות הקורונה לשיטות עבודה נאציות. הכחשת השואה ייצגה את הנתח השלישי בגודלו של התוצאות. שיח זה התרכז בטענות על השואה כתעמולה והשוואות בין נושאים אחרים לשואה.

שינוי זה מצביע על כך שלאירועים בעזה יש השפעה ניכרת על השיח סביב האנטישמיות. סשה רויטמן–דרטווה, מנכ"ל התנועה, אמר: "נתוני הדו"ח שהצגתי לחברי הוועדה מצביעים על המקום המרכזי של המלחמה בעזה בליבוי האנטישמיות החדשה, בצורתה האנטי-ציונית. העלייה הדרמטית בגילויי האנטישמיות מחייבת פעולה פרו-אקטיבית נחרצת מול קובעי מדיניות ומקבלי החלטות, זאת במטרה להגן על יהדות העולם שניצבת מאז אוקטובר בפני סכנה מוחשית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *