חיילים יהודים בצבא אוקראינה ערכו בחוה"מ מפגש עם הרב מרקוביץ'

על־אף אימת המלחמה, המגבלות שהוטלו על התכנסויות והעוצר הלילי המוטל על בירת אוקראינה, למעלה מ־600 יהודים השתתפו בסדרים ציבוריים בעיר

את חג הפסח השלישי בצל המלחמה, קיבלו יהודי אוקראינה יחד עם מכתב ברכה מיוחד ששלח ראש הממשלה דניס שמיהל (שמיגל) ליהודי המדינה באמצעות הרב יונתן מרקוביץ. ראש הממשלה האוקראיני הביע את תקוותו לחירות אמיתית ולשלום לכל תושבי אוקראינה. זאת ברוח הבשורה שנושא חג החירות – חג הפסח.

מעל שש מאות מיהודי קייב השתתפו בשני לילות החג במספר סדרים ציבוריים שנערכו בריכוזים שונים. הפיצול נועד לאפשר לכמה שיותר יהודים להשתתף בסדרים בהתאם להגבלות הביטחון שמאפשרות התקהלויות מצומצמות אותן יש לסיים טרם כניסת העוצר הלילי ברחובותיה של בירת אוקראינה.

עוד טרם החג חילקו פעילי JCC בית מנחם חב"ד, מצות, יין, בשר וחבילות מזון רבות ליהודים ברחבי קייב. במבצע מיוחד שנערך בניהולו של הרב מרקוביץ שמכהן כרב בתי הסוהר של אוקראינה, התנהלו סדרים מיוחדים גם לאסירים יהודים בבתי כלא בקייב וברחבי אוקראינה.

אירוע מרגש במיוחד התקיים במהלך חול המועד, כשקבוצה של חיילים יהודים שנפצעו במלחמה באוקראינה, הגיעו להודות לרב מרקוביץ על המצות שקיבלו לחג ועל התמיכה לה הם זוכים לאורך כל השנה. המפגש המרגש כלל מעמד ברכת הגומל וסעודת חג במהלכה שוחחו החיילים עם הרב על מהות החג ועל השאיפה לשלום ושלווה ליהודים באוקראינה ובארץ ישראל.

"קייב לבשה חג", מספר הרב מרקוביץ ומסביר: "יהודים מכל הסוגים זכו לחגוג השנה את חג הפסח כהלכתו. בליל הסדר המרכזי, השתתפו עובדי שגרירויות זרות וחברי קהילה, לצד סדרים אחרים שנערכו לחיילים ועד לסדרים מיוחדים בבתי כלא. מגבלות הביטחון לא מנעו את קיום הסדרים, והתפילה 'לשנה הבאה בירושלים הבנויה', נאמרה בכוונה רבה ובתקווה לימים רגועים ובטוחים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *