חיפה: חברת קואליציה יזמה יום זיכרון למחבלים ביום הזיכרון לחללי צה"ל

חברת מועצת חיפה יזמה אירוע "משותף" למשפחות שכולות מישראל ומעזה. כלומר, לרוצחים ולנרצחים. ארגון 'בצלמו' מאיים להגיע למקום עם דגלי ישראל ומשפחות שכולות

במכתב חריף במיוחד ששלח ארגון זכויות האדם 'בצלמו' לראש עיריית חיפה הוא קובל על חברת המועצה סאלי עבד שיוזמת ומקדמת יום זיכרון משותף לרוצחים ולנרצחים.

בצלמו אומרים כי סאלי שפועלת יד ביד עם ארגון השמאל הקיצוני "עומדים ביחד", מצהירה על עצמה שהיא "פלסטינית" לפני הכל, לאחר מכן פמיניסטית וסוציאלית. בדיוק בסדר הזה. היא אינה מצהירה על עצמה כחיפאית ובוודאי לא כישראלית.

במכתב לראש עיריית חיפה, יונה יהב, כותב מנכ"ל הארגון, שי גליק, את הדברים הבאים: היא בוחרת לתקוע אצבע בעין לתושבי העיר חיפה, ובליל יום הזיכרון, היום הכי מקודש לאזרחי ישראל, ועל אחת כמה וכמה השנה, אחרי השבעה באוקטובר, היא בוחרת לעשות אירוע למען לא פחות ולא יותר – משפחות המחבלים בעזה. כן. במודעת האירוע נכתב שהכאב הוא משותף לעם בישראל ולעם בעזה. ואני מצטט ממודעת האירוע: אנחנו מקרינים את הטקס ליום הזיכרון המשותף שבו אנחנו ניפגש ונעשה פעילות קהילתית קצרה, ונביט אל עבר הכאב של שני העמים במידה אוטנטית ושווה!

בצלמו דורשים מראשר העירייה, להבהיר לסאלי "זה או עזה או חיפה. או פלסטין או ישראל. ככל שהיא ממשיכה באירוע הפרובוקטיבי הזה, היא תודח מהקואליציה ותוכל לייצג את תושבי עזה ופלסטין בגאון".

למותר לציין שרבים בחיפה סבורים שקיום האירוע בעיר, יפגע קשות בתושביה ובמשפחות השכולות הרבות שמתגוררות בה, ובוודאי בפצועי ונפגעי פעולות האיבה. "אודה לך אם תפעל לביטול האירוע המסית והמתסיס", כותב גליק ליהב. חשוב לציין שברוב המקומות האירוע אינו מתקיים פרונטאלית אלא וירטואלית, באמצעות זום. דווקא בחיפה, כך עולה מהמודעה שפרסמה סאלי, האירוע יהיה אירוע פיזי.

בצלמו מבהירים כי במידה והאירוע לא יבוטל, יפעלו להביא למקום פעילים עם דגלי ישראל, נרות זיכרון, תמונות החטופים והחללים, ומשפחות שכולות ונכי צה"ל כדי לקיים במקום את טקס הזיכרון האמיתי לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. "לא ייתכן שבלב העיר חיפה יתקיים טקס זיכרון למחבלי הנוחבא", חותמים בבצלמו את המכתב.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *