יהודים בסכנה! המל"ל מחמיר את אזהרת המסע על מאלמו שבשוודיה

העלייה החדה בהתפרעויות נגד ישראל ונגד המערב במדינות רבות, הביאה את המטה לביטחון לאומי להעלות את רמת אזהרת המסע לעיר המתאסלמת

מאלמו שבצפון שוודיה נחשבת למרכז מוסלמי מוביל בשוודיה בה אסור "לצבוע" אזרחים לפי דתם או מוצאם. היא מוכרת כמוקד של מחאות אנטי ישראליות ויש בה ריכוז גבוה של מהגרים מסוריה, לבנון, עיראק ואיראן.

הפרות הסדר שמכונות בתקשורת השוודית "מחאות", מתרחשות על בסיס שבועי וכוללות קריאות לפגוע ביהודים, שריפת דגלי ישראל ועוד. ביום טבח שמחת תורה, יצאו לא מעט מתושבי מאלמו להפגין גילויי שמחה לנוכח השחיטה הגדולה שביצעו הגויים ביהודים.

לצד ההתפרעויות במאלמו והעלייה החדה באנטישמיות בעולם כולו, הולכים ומתרבים קולות של גורמים אסלאמים לבצע פיגועים נגד יעדים מערביים. כמובן שהקולות הללו לא פוסחים על יהודים בכלל ויהודים ישראלים בפרט. לפני פחות מחודש פורסם דבר מעצרם של שני פעילי דאע"ש שתכננו לבצע פיגוע בפרלמנט השוודי. כלומר, המחבלים מחפשים לבצע פיגועי "איכות" שיזכו לחשיפה תקשרותית מקסימאלית.

במטה לביטחון לאומי (המל"ל) החליטו להחמיר את אזהרת המסע על העיר מאלמו. בשלב זה ללא שינוי באזהרת המסע על כלל שוודיה. ההחמרה מעלה את רמת האיום מרמה 2, שהיא רמה של איום מזדמן, לרמה 3 שהיא רמה של איום בינוני. אזהרת המסע כוללת המלצה לישראלים שמתעתדים להגיע לעיר, לשקול את חיוניות הנסיעה. עוד ממליץ המל"ל לישראלים שבכל זאת יבחרו לבקר או לשהות בעיר, להוריד את יישומון פיקוד העורף, על־מנת שיכולו להתעדכן בהודעות מטעמו במהירות ובזמן אמת בהינתן אירוע במלאמו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *