מדד מבולבל:  לצד עלייה ברכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה ירידה בפדיון

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים מצביע על ירידה אך עדיין נמצא ברמה בה היה לפני פרוץ המלחמה. מאידך, מהמדד עולה כי קיים חשש לגבי מה שיקרה בעתיד

מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ומכון קנטאר (KANTAR), ירד בחודש אפריל ב־0.9 נקודות לרמה של 126.7 נקודות. המדד למצב השוטף ירד ב־1.4 נקודות ומדד הציפיות ירד ב־0.6 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים מסבירים: "מדד אמון הצרכנים ירד בחודש אפריל, עם זאת, רמת המדד נמצאת בחודשיים האחרונים ברמה דומה לזו ששררה לפני המלחמה. החזרה לשגרה של משקי הבית ברוב חלקי הארץ, שחרור אנשי המילואים ומענקי המגויסים, תומכים בגידול בצריכה.

"עליית השכר במשק פיצתה במידה רבה על עליות המחירים. הירידה החודש בלטה בשאלות לגבי מצב התעסוקה בעוד כחצי שנה ובאווירת הקניות היום, שאלה שאינה משתקללת במדד. הרכישות בכרטיסי אשראי גדלות בחודשים האחרונים בקצב מהיר, כשמנגד אנו רואים עלייה איטית יותר באינדיקטורים אחרים של הצריכה הפרטית, כמו הפדיון בענפי המסחר והשירותים. יתכן שהפער משקף הסטה של רכישות ממזומן לכרטיסי אשראי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *