ניידת אקמו ראשונה מסוגה נתרמה למד"א לזכר חייל שנפל בשמחת תורה

הניידת מביאה מכשיר לב-ריאה לסביבת החולים ומגדילה את הסיכוי שלהם לשרוד מקרים של דום לב בהם לא הועילה ההחייאה

אחד המצבים הרפואיים הדחופים ביותר אליו נדרשים ארגוני רפואת חירום בכל העולם, הוא דום לב. לאורך השנים, השקיע מגן דוד אדום מאמצים רבים בתחום זה כולל הצבה נרחבת של מכשירי מפעם (דפיברילטור) במרחב הציבורי, הכשרה ייעודית לחובשים ולפראמדיקים במוקד של מד"א להדרכה טלפונית, הקמת מערכי מגיבים ראשונים ושימוש באמצעים טכנולוגיים והכל כדי להציל חיים במקרים של דום לב.

באחרונה הוסיף הארגון נדבך נוסף בהצלת חיים. במיזם משותף של מד"א והמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) הושק אמבולנס שמגיע עם צוות מומחה למקרים של דום לב. מדובר בפרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל שמאפשר הגעה של ניידת אקמו ובה צוות רופאים מומחים, אחים, אחיות ופראמדיקים של מד"א לאירועי דום לב. הצוות הזה מוזנק לאירועים במועד קבלת הקריאה במוקד מד"א, והוא עושה זאת במקביל לצוותי וכונני מד"א ומשתלב בפעולות ההחייאה בשטח תוך חיבור המטופל למכשיר לב-ריאה (אקמו) כבר טרם ההגעה לבית הרפואה. ניידת האקמו הזמנית פעלה החל מיוני 2023, ומאז הוקפצה לטפל בעשרות מקרים.

בשבוע שעבר, בטקס מרגש, נחנכה ניידת אקמו חדשה שנתרמה על ידי יהודי צרפת בסיוע אגודת ידידי מד"א בצרפת. הם תרמו את האמבולנס לזכרו של החייל סמל נתן חי ליאר הי"ד, שעלה מצרפת ונפל בשמחת תורה והוא רק בן עשרים. יקום ה' דמו הטהור. לניידת החדשה מספר מאפיינים ייחודיים שכוללים סביבת עבודה מרווחת, מושבים למטפלים בשני צידי המטופל, תאים בעלי יכולת קירור ושמירה על טמפרטורה, אמצעי ניטור והנשמה מתקדמים, מתקני עגינה לציוד הנלווה של מכשיר האקמו, מיטה חשמלית שמאפשרת הרמה, הורדה ושינוע של המטופל, מתקן למכשיר האקמו מעל רגלי המטופל, התאמה של דרישות המערכת החשמלית לשירות ועוד.

סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפאל סטרוגו, מסביר את הצורך בניידת מסוג זה: "קיימת קבוצה של אנשים שלא ניתן להחזיר לה את הדופק במצב של דום לב, למרות שכל פעולות ההחייאה מתבצעות כמו שצריך. הדבר היחידי שיכול להציל את המטופלים האלו הוא חיבור למכונת לב-ריאה. ברוב המקומות בעולם וגם בארץ, חיבור לאקמו מצריך נסיעת המטופל לבית החולים, אירוע מאוד מורכב שאחוזי ההצלחה שלו לא גבוהים. בעזרת ניידת האקמו, ניתן להביא מכונת לב-ריאה אל המטופל בזירת האירוע, מה שמעלה משמעותית את הסיכוי שלו לשרוד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *