ניצול שואה לראש הממשלה: "הייתי מספיק בבתי כלא. אנא! החזר אותם"

בפגישה מרגשת עם ניצולי שואה, אמר ראש הממשלה: נחזיר את כל החטופים – גם את החיים וגם את החללים. לא שוכחים אף אחד!

ביום חמישי האחרון נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו אמש עם שורדי שואה במשרד רה"מ בירושלים. בפגישה השתתפו גם מזכיר הממשלה יוסי פוקס, יו"ר יד ושם דני דיין ובני משפחות השורדים. נתניהו ששמע מהניצולים סיפורים מרגשים, אף שיתף אותם בהחלטתו "להחזיר את כל החטופים – גם את החיים וגם את החללים. לא שוכחים אף אחד"

איזי (יצחק) קביליו, שורד השואה בן ה־96 מיוגוסלביה, אמר לראש הממשלה כי צריך בראש ובראשונה לא לשכוח את מה שהיה. והוסיף: "מדינת ישראל היום היא המקלט האחד והיחידי לעם היהודי. אם אי פעם מישהו חשב שגם ארצות הברית של אמריקה יכולה להיות מקלט, עם מה שקורה שם היום, אנו רואים שזה כבר לא ככה". נתניהו הסכים עם דבריו בכל לב.

אריה איתני, בן ה־97 מאיטליה, סיפר: "בגיל 18 בגטו נותרה אוכלוסייה חלשה, ומכל אלה רק אני חזרתי. שואלים אותי 'למה?' ואני לא יודע. לא הייתי יותר חכם, לא יותר דתי, לא יותר חזק. אינני יודע איך שרדתי". איתני היה גם במחנות המעצר בקפריסין ואפילו שבוי בסוריה. "הייתי חודשיים בבית סוהר. עברתי מספיק בתי סוהר ונשארה לי רק שאיפה אחת, כבוד ראש הממשלה, החזר את החטופים. זה מאוד מטריד אותי, מטריף אותי, האמינו לי. זהו אדוני, החזר את החטופים, אנא ממך!"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *