"נפתלי בנט, אין לך אלוקים": המופע של עמיחי שקלי

חבר הכנסת עמיחי שקלי תקף בנאום הראוי ללימוד בשיעורי אזרחות את חבר הכנסת וראש הממשלה בנט על כך שהרכיב את הממשלה במעשה נוכלות והונאה.

חבר הכנסת עמיחי שקלי תקף בנאום הראוי ללימוד בשיעורי אזרחות את חבר הכנסת וראש הממשלה בנט על כך שהרכיב את הממשלה במעשה נוכלות והונאה. את הדברים נשא בדיון בועדת הכנסת שדורשת להדיחו על פי בקשת נפתלי בנט.

במשך דקות ארוכות ישב שיקלי ותקף בנאום לתלפיות את בנט. "החוזה הבלתי כתוב הזה בין העם לנציגיו הנבחרים הוא עמוד התווך של כל משטר דמוקרטי. נפתלי בנט, איילת שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך הזה ואת הנזק שהם חוללו לדמוקרטיה הישראלית ייקח זמן רב לתקן."
 


"נכון", אמר שיקלי, "מטבעם של דברים הפוליטיקה היא גם זירה פרגמטית המחייבת פשרות ולא ניתן לעמוד אחת לאחת בכל ההתחייבויות לבוחר אבל מחזה אימים של הפרה סיטונאית גורפת ובוטה כל כך של כל ההתחייבויות הליבתיות החשובות ביותר המהוות את עצם הלוז האידיאולוגי של מפלגת ימינה היא מאורע חסר תקדים בדברי ימי ישראל. אירוע שבהשאלה מעולם המונחים הצבאי דגלים שחורים מתנוססים מעליו. זוהי זכות וחובה להתנגד לעוולה הזו, שבואו נודה על האמת נועדה לשרת אך ורק את טובתם האישית ומאוייהם של מי שבחרו להפנות עורף לשולחיהם, לערכיהם ולהשקפת עולמם מתוך תאוות שלטון ותמורת בצע כבוד ושררה:.

‏שיקלי חשף כי במבצע שומר החומות התגייסתי למילואים. בנט התקשר שאגיע אליו בבהילות, אמרתי לו שזה יחכה לסוף מבצע שומר החומות. הוא בישר לי שממשלת השינוי ירדה מהפרק, וביקש שאחדול מלהתבטא בתקשורת ושאני יחזור למקומי ב'ימינה' ביקש לצייץ נגד סמוטריץ' כל זה במטרה שתוקם ממשלת ימין.

שיקלי סיפר כי היה דיון חירום על הערים המעורבות. "ביקשתי להחריג את הדיון של שומר החומות שתקשורת תוכל לבוא לשם, על מנת לתת ביטוי לכל נציגי הערחם המעורבות. סורבתי. למה? כי זה לא תורם להקמת ממשלה לאומית."

‏שקלי חתם את נאום ההגנה: "אין לך אלוקים נפתלי בנט". חברי הליכוד מוחאים לו כפיים. אמסלם: ״אני מתרגש״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *