סדרת מטבעות זיכרון חדשה בעקבות האחדות אחרי טבח שמחת תורה

גם השנה הנפיק בנק ישראל מטבעות זיכרון, אך הפעם, בחרו בבנק להבליט על־גבי המטבעות את האחדות והלכידות שהתגלו במלוא עוצמתן אחרי אירועי שמחת תורה

בנק ישראל הודיע הבוקר (רביעי) על הנפקת מטבע זיכרון שנושאו "ישראל ביחד" לציון 76 למדינת ישראל ובצל אירועי טבח שמחת תורה והמלחמה שפרצה בעקבותיו. מטבעות זיכרון מונפקים על ידי הבנק משנת 1958 והם מציינים אירועים בולטים בחיי העם וערכים הטמונים בחברה וסמלים מייצגים שלה.

בדברי הסבר להנפקה הנוכחית, כותבים אנשי בנק ישראל כי לצד האסון הכבד הביאו האירועים גם לגילויים נרחבים של אחדות וחוסן לאומי. "התייצבותם של חיילי צבא ההגנה לישראל ומשרתי המילואים בחזית והאזרחים בעורף לתמוך האחד באחר, הביאה לידי ביטוי את האחדות, הלכידות החברתית והעזרה ההדדית שמאפיינים את החברה הישראלית. עשייה חברתית ענפה זו מעוררת את התקווה לאחדות בחברה הישראלית בעת שלום ומלחמה אשר תסייע להמשך קיומה ושגשוגה של ישראל ביחד".

בצד הנושא של המטבע, שעוצב על ידי האמן צביקה רויטמן, ניתן לראות ידיים מושטות זו לזו רגע לפני האחיזה. בחלקו התחתון של המטבע טרקטור שנוסע על תלמים וברקע בתים וצמחייה שאופייניים לישובי חבל התקומה. בחלקו העליון של המטבע הכיתוב "ישראל ביחד" כשברקע הספרות 76. בצד הערך של המטבע, שעוצב על ידי האמן איתן אלון, מופיעות שש ידיים שאוחזות זו בזו כסמל לאחדות. המטבע מונפק בערכים נקובים של 10 שקלים חדשים (זהב פרוף), שני שקלים חדשים (כסף פרוף) ושקל חדש אחר (כסף רגיל).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *