הפרטים נחשפים: הקשר הסודי, כמות המחבלים וטביעת האצבע

מכשירי הקשר ששימשו את ארגון הטרור היו מסווגים עד כדי כך שאפילו הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני והמודיעין הישראלי לא ידעו על קיומם • וגם: כמה מחבלים חדרו לישראל בשבת?

מתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס בעיצומו של חג שמחת תורה, במהלכה נרצחו מאות רבות של ישראלים ונפצעו אלפים נוספים, הובילךו להכרזה על מלחמת חרבות ברזל. המלחמה החלה, אך פרטי המתקפה והיקפה עודם מתבהרים.

אט אט מצטברים דיווחים על היקף ההשקעה של החמאס במבצע שתוכנן מראש להתקיים בסוף שבוע שהוא גם חג, תוך ניצול עובדת היותם כוחות רבים בחופשה.

על פי דיווח של העיתונאי ניר דבורי ב'ערוץ 12', החמאס התכונן למבצע הגדול עם אמצעי קשר שצה"ל לא הכיר. "הם פעלו במכשירי קשר שהמודיעין של ישראל לא ידעו על זה כלל", דיווח דבורי. עוד דיווח, כי "בחמאס ידעו בוודאות על מסיבת הטבע, הם ידעו שנמצאים שם אלפי צעירים ותכננו במדויק להגיע לשם".

בדיווח אחר, של עיתונאית 'כאן חדשות' כרמלה מנשה, נחשף מספר המחבלים העצום שחדר לישראל על פי הערכות גורמי הביטחון – בין 800 ל- 1000 מחבלים חדרו בשבת לישראל.

מנשה הוסיפה ודיווחה, כי "המתקפה תוכננה כמעט שנה, וחמאס שמר אותו בסוד גם מהג'יהאד האיסלאמי – שהצטרף לפעולה בעיצומה. במערכת הביטחון אומרים: טביעות האצבע של איראן בתכנון בהכנה ובמבצע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *