צה"ל חיסל ברפיח שני מחבלים בכירים במטה יו"ש של חמאס

השניים שהיו מעורבים בעבר בפיגועים קטלניים, פעלו להכווין פיגועי ירי ואירועי טרור נוספים ביהודה ושומרון, הערבים מדווחים על עשרות הרוגים בתקיפה

אמש (ראשון) בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, תקף כלי טיס של חיל האוויר ברפיח שני בכירים בחמאס: המחבל יאסין רביע, ראש מטה יו"ש של חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר נוסף במטה. התקיפה בוצעה במרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח ועל בסיס מודיעין מדויק.

בצה"ל אומרים כי מטה הגדה בחמאס אחראי על הכוונה, מימון ותמיכה בהוצאת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון ובפנים הארץ. רביע ניהל את כל המערכים הצבאיים של מטה הגדה של חמאס, עסק בהעברת כספים למטרות טרור והכווין פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. הוא אף ביצע בעבר מספר פיגועים רצחניים בהם נהרגו חיילי צה"ל.

נגאר, בכיר במטה יו"ש של חמאס הכווין פיגועי ירי ואירועי טרור נוספים ביהודה ושומרון, ועסק בהעברות כספים שיועדו לטרור עבור חמאס ברצועת עזה. בעברו, ביצע מספר פיגועים רצחניים בהם נרצחו אזרחים ישראליים וחיילים.

לנוכח דיווחים ברשתות הערביות לפיהם נהרגו עשרות "בלתי מעורבים" בהתקפה ולנוכח הודעת חמאס כי תדרוש מהקהילה הבינלאומית לכפות על ישראל את הפסקת הלחימה בהתאם לפסיקת בית הדין הבינלאומי לצדק, אומר דובר צה"ל: "מוכרים דיווחים כי כתוצאה מהתקיפה ומשריפה שהתלקחה במרחב נפגעו מספר בלתי מעורבים, האירוע בבדיקה". גורמים צבאיים אומרים כי אין להוציא מכלל אפשרות ששיגור כושל של רקטה הוא זה שגרם לשריפה ולמותם של האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *