רוצים לראות כוכב נופל? הלילה תוכלו לראות הרבה כאלה במטר מטאורים

חפשו לכם מקום חשוך משום שהלילה יגיע מטר המטאורים הראשון של האביב לשיאו. אך גם בשני הלילות הבאים תוכלו להתענג על אחד מפלאי הבריאה

הלילה, בלילה שבין ראשון לשני, יגיע מטר המטאורים לשיאו.  בלילות אלה, גם לפני ואחרי שיא מטר המטאורים בראשון, תוכלו להתבונן בכוכבים נופלים.

בלילות הבאים יחווה את מטר המטאורים האביבי הראשון המכונה "מטר האֵטָא אקווארידים". שיא המטר יהיה בלילה שבין יום ראשון לשני, ואולם, כיוון ששיא המטר רחב, מחזה מרשים דיו מצפה לנו גם בלילות הסמוכים לשיא. כלומר גם בליל שלישי ובליל רביעי.

המטר צפוי להיות עשיר עם מטאורים שנחשבים בין המהירים ביותר; הם ייכנסו לאטמוספרה במהירות של 66 ק"מ לשנייה שהם 237,600 קמ"ש. ואפשר יהיה לראות עד כ־50 הבזקים בשעה. אם תמצאו לכם מקום חשוך כמובן.

מטר האטא אקווארידים קרוי על שם מקום מוצאם של המטאורים בשמיים, כפי שנראה לנו מנקודת מבטנו – קבוצת אקוואריוס (דלי) – סמוך לכוכב המסומן באות היוונית אֵטא. אלה הם גרגירי אבק מהחלל שהופכים עם כניסתם לאטמוספרה למטאורים מרהיבים.

בסוכנות החלל הישראלית אומרים כי לצפייה מיטבית במטר המטאורים, כדאי למצוא פינה חשוכה הרחק מאורות העיר ולהביט לרום השמיים. אין צורך במשקפת או בטלסקופ. קבוצת דלי, מקום מוצאם של המטאורים מנקודת מבטנו, זורחת במזרח לאחר חצות, וניתן למצוא אותה בעזרת יישומים ייעודיים. הירח יהיה סמוך למולד ואורו הקלוש לא יפריע לחגיגה. מה שמזכיר שאנחנו נמצאים רגע לפני תחילתו של חודש חדש – חודש אייר (אני ה' רופאך).

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *