תזכורת משנות ה־30. מלון בסרביה ללקוח ישראלי: יהודים לא רצויים כאן

ארגון זכויות האדם 'בצלמו' שהסיפור התגלגל לפתחו מיהר לפנות לאתר בוקינג.קום שהמלון מפורסם בפלטפורמה שלו, והאתר הסיר את המלון מיידית מרשימת המלונות

מלון בסרביה הודיע לישראלי שניסה להזמין חדר באמצעות אתר בוקינג, שהוא איננו מארח יהודים. בעקבות כך הגיש ארגון בצלמו לאתר הפופולארי פניה בהולה להסיר את האתר מרשימת האתרים של החברה ואכן מבוקינג נמסר שהמלון הוסר לצמיתות.

תחילתו של הסיפור ביהודי מישראל שחשקה נפשו בנופש בסרביה. הוא פנה למלון Apartman Evim אותו מצא באתר BOOKING.COM וקיבל, כאמור, הודעה מבעל המלון שהוא איננו מארח יהודים זאת לאחר שנשאל מהיכן הוא, וענה בטבעיות שהוא מישראל. בעל המלון כתב לו בתגובה: "סליחה, היהודים לא רצויים פה, בבקשה תבטל את ההזמנה שלך".

בעקבות כך פנה ארגון זכויות האדם 'בצלמו' לממונה על זכויות האדם בהנהלת חברת בוקינג ודרש להסיר את המלון מרשימת האתרים המופיעים בחברה. במכתב של בצלמו צויין כי חברת בוקינג אוסרת כל אפליה ושנאה וודאי שאמירה כזו איננה רק פשע שנאה אלא אנטישמיות לכל דבר ועניין.

בעקבות כך הודיעה חברת בוקינג כי האתר האנטישמי הוסר מאתר החברה. שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מודה לחברת בוקינג שנענתה במהירות לפנייתי. האנטישמיות היא מגיפה כלל עולמית ועל העולם כולו להתאחד נגדה ביד תקיפה. מי ששונא יהודים איננו משתמש בחופש הביטוי אלא הוא אדם שמונע משנאה ואנטישמיות, חובה לעצרו בכל דרך. על הגופים הבינלאומיים להגיד עד כאן ולמנוע כל אנטישמיות בשטחם".

תגובת בעל המלון למילה "ישראל". צילום מסך

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *