אז מה אם ישראל עדיין לא הגיבה לתקנות הבריאות הבינלאומיות?

בכייה לדורות בעוד שלושה שבועות. כנס של ארגון הבריאות העולמי ששייך לאו"ם, אמור לאשר תקנות בינלאומיות שעלולות לקחת את הכוח מידי המדינות שחברות באו"ם

ביום שני י"ט אייר, ה־27 במאי, יתקיים כנס ארגון הבריאות העולמי בג'נבה בו יועלו להצבעה שינויים בהסכם תקנות הבריאות הבינלאומיות. תקנות, שרבים חוששים כי יעניקו לארגון הזה סמכויות חסרות תקדים. ממשלת ישראל לא טרחה (עדיין) להגיש את תגובתה לשינויים המתוכננים כפי שהתבקשה.

המשמעות יכולה להיות הרת אסון מבחינת ישראל שכבר חווה בתקופה האחרונה את משמעותו האיומה של לחץ בינלאומי. המתנגדים לשינויים ובהם משפטנים, מדענים ורופאים, מתריעים מפני אסון. עו"ד אלפרד שוורץ, מומחה במשפט בינלאומי פומבי ובאחריות מדינה וזכויות אדם אומר כי "התקנות נוגעות גם בדרישה לקיום מאמצים להביא להפסקת אש במקום בו מתנהלת מלחמה".

ד"ר דניאל סופר, קרדיולוג ומצנתר בכיר בארצות הברית, אומר: "הארגון הזה הוא סוכנות הכפופה לארגון האו"ם האנטישמי. הסוכנות תחייב בהסכמים הללו את המדינות למחטף מנהלי על חשבון הריבונות של כל אחת מהמדינות החברות בה ותהפוך מארגון מייעץ לארגון מחוקק".

היידי מוזס, לוביסטית חברתית שלקחה על עצמה להוביל את המאבק נגד התקנות שיעניקו לאו"ם יכולת התערבות משמעותית בעבודת הכנסת והממשלה, ואולי אפילו בעבודת מערכת המשפט, אומרת: "הממשלה ממשיכה להפקיר את אזרחיה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *