איך יכול להיות שהתעריף שהיה אמור לרדת ב־2.5% דווקא התייקר ב־2.6%

עליית מחירי החשמל עולה על שולחן ועדת הכלכלה ויו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביטן, כועס ומבטיח לשוב ולדון ברפורמה במשק החשמל

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אתמול (שני) בעלייה בתעריף החשמל לשנה הנוכחית (2024). בפתח הדיון הזכיר יושב ראש הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד), כי בישיבות קודמות שקיימה הוועדה נמסר שתעריף החשמל צפוי היה לרדת ב־2.5%, ולכן "לא ברור כיצד הגענו למצב שהתעריף דווקא עלה ב־2.6%". ביטן ביקש הסברים והוסיף ואמר שישנה טענה לפיה חברת ניהול משק החשמל – נגה – קיבלה 1.7 מיליארד שקל.

בתגובה אמר ראש אגף מאקרו ברשות החשמל שהתעריף היה צריך לעלות ביותר מ־2.6%, בשל שינויים בשערי המטבע, האינפלציה, העלייה במדד וגורמים נוספים. מנכ"ל חברת החשמל האשים את רשות החשמל שהיא מתנהלת בצורה מופקרת ופוגעת באינטרס הממלכתי. "הם עושים בכסף כבתוך שלהם ופוגעים ביכולת של חברת החשמל לתת מענה לצרכנים בשגרה ובחירום. גרעו מחברת החשמל 1.2 מיליארד שקל והעבירו אותם ועוד 500 מיליון לנגה. גם לי מותר לדעת מה עושים עם כספי שוק החשמל", אמר.

חה"כ ביטן ביקש לדעת מדוע קיבלה נגה 1.7 מיליארד שקל על חשבון התעריף ומנהלת הכספים של נגה, ענתה שיש חוסר איזון ופער של 1.2 מיליארד שקל בין הרכישות שבוצעו להכנסות שהתקבלו וכי התעריף החדש אמור לסגור את הפער הזה. לדבריה, נגה עדיין בגרעון והתעריף של 2024 לא סיפק את כל ההוצאות בסך 1.9 מיליארד שקל.

ביטן לא היה שבע רצון מהתשובות ואמר: "נקיים דיון מיוחד רק בנושא הזה. אני לא מתכוון להרפות מהנושא הזה, צריך לספק הסבר לציבור. איך יכול להיות שמוכרים את תחנת אשכול וזה לא בא לידי ביטוי בשום דבר". הוא סיכם את הישיבה וביקש לבחון מחדש את המדיניות בענף הן מבחינת ההשקעות והן מבחינת מחיר החשמל, כדי לבחון כיצד ניתן להתייעל ולהפחית הוצאות. ביטן שב והזכיר כי יכנס את הוועדה לדיון ברפורמה במשק החשמל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *