מנהיג הימין כיבה את החנוכיה בפרלמנט עם מטף כיבוי

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בפולין כיבה עם מטף את החנוכייה שהודלקה בפרלמנט הפולני וביזה את חג החנוכה • רבה הראשי של פולין הרב מרדכי שודריך שוחח עם רוה"מ הנכנס דונלד טוסק שגינה את המעשה ובכוונתם לתאם אירוע הדלקה נוסף של החנוכייה בפרלמנט • נשיא 'ועידת רבני אירופה': "אם בפרלמנט הפולני לא יכולים לשמור על כבודה וביטחונה של הקהילה היהודית, כיצד ישמרו עליהם במרחב הציבורי?"

חבר מפלגת הימין הקיצוני בפולין גז'גורז בראון ביזה את הקהילה היהודית ואת חג החנוכה, כאשר כיבה עם מטף את החנוכייה הגדולה שהודלקה לכבוד הקהילה היהודית בפרלמנט הפולני.

בראון הוא חבר המפלגה המונרכיסטית וסגן נשיא 'קונפדרציית הכתר הפולנית'. אירוע הונדליזם קרה שעה לאחר שהקהילה היהודית בפולין הגיעה לפרלמנט בכדי לחגוג את חג החנוכה.

רבה הראשי של  פולין הרב מרדכי שודריך שוחח עם רוה"מ הנכנס דונלד טוסק שגינה את המעשה ובכוונתם לתאם אירוע הדלקה נוסף של החנוכייה בפרלמנט.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי  פנחס גולדשמידט*: "חזינו היום במפגן של הסתה ואנטישמיות מהמעלה הראשונה. אם בפרלמנט הפולני לא יכולים לשמור על כבודה וביטחונה של הקהילה היהודית, כיצד ישמרו עליהם במרחב הציבורי?. פעולתו של חבר מפלגת הימין הקיצוני בראון, מתירה את דמם של חברי הקהילה היהודית והיא עלולה להוביל למתקפות נוספות נגדם. אני קורא לרשויות החוק לפתוח נגד בראון בחקירה ולמצות עימו את הדין. ויפה שעה אחת קודם".

הרב הראשי בפולין, הרב מרדכי שודריך הוסיף:"לאורך השנים קמו נגד העם היהודי אויבים רבים, החל מהיוונים בתקופת המכבים ועד ארגון חמאס כיום. רבים ניסו לכבות לנו את האור, כולם נכשלו. שוחחתי עם ראש הממשלה הנכנס דונלד טוסק ויחד נפעל להדלקת החנוכייה בפרלמנט מחדש. אף אחד לא יצליח לכבות את האור על העם היהודי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *