נחשף: זו הסיבה להשקעה של רשתות השיווק בעגלות הקניות

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לחוסך המתחיל, הפוסט השלושים ואחד בסדרה: וותרו על העגלות הגדולות ותראו ישועות

רשתות השיווק משקיעות פסיכולוגיה רבה בעידוד הצרכנים לרכוש יותר מכפי שתכננו. "חווית קנייה" הוא כינוי ידוע למאמצים אלו. זה כולל לדוגמה מיזוג אוויר משמעותי ומוזיקת רקע נעימה לעין, אך גם צעדים פחות שירותיים, כמו… תור ארוך בקופה.

לרוב, ככל והתור ברשתות השיווק יתקצר, יבחר הקופה הראשי לנטרל קופות פעילות. הסיבה לכך היא שככל ותעמדו זמן רב יותר בקופה גדל הסיכוי ש"תיזכרו" לרכוש מגוון פריטים, שבאופן מקרי נתקלתם בהם במהלך ההמתנה בתור, וכל עוד יש מקום בעגלה – מעמיסים.

חלק מהרשתות מאפשרות לעקוף היום את התור הארוך בקופה, באמצעות קופות עצמאיות. אך עבור שירות זה תצטרכו לסרוק ברקוד שלא במקרה הוצמד לעגלת קניות גדולה, גם אם באתם לרכוש רק פריט אחד. והסיבה לכך היא שמיעוט מוצרים בעגלה ענקית יוצר בתת-מודע שלנו תחושה שלא קנינו מספיק מוצרים ושחייבים למלא את העגלה, כדי שתיראה יותר שופעת.

יש עגלות קטנות או סלסלות בסביבה? השתמשו בהן אם אפשר.

בשבוע הבא:

כללים מיוחדים לקנייה עם ילדים.

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *