סיפורו של לוחם הצללים עמנואל מורנו יוצא לאור בספר חדש

"עמנואל מורנו. המעט שניתן לספר" – סיפורים ואגדות רבות נקשרו בשמו, כשכעת לראשונה יוצא לאור ספר חדש שמספר את סיפורו של לוחם הצללים

סא"ל עמנואל מורנו הוא חלל צה"ל היחיד שעד היום, 17 שנה לאחר נפילתו בפעולה מיוחדת של סיירת מטכ"ל בלבנון, תמונתו לא פורסמה. סיפורים ואגדות רבות נקשרו בשמו, כשכעת לראשונה יוצא לאור ספר חדש שמספר את סיפורו של לוחם הצללים. בספר "עמנואל מורנו. המעט שניתן לספר" חוזרים מחברי הספר למבצעים המיוחדים, לסיפורים האנושיים ולעוד עשרות סיפורים ששזורים בחייו של מורנו – ומציירים בפעם הראשונה את דמותו הייחודית של הלוחם העלום (לאחר אישור והערות הצנזורה הצבאית).

לפני 17 שנה, ימים לאחר תום מלחמת לבנון השניה, נפל סא"ל עמנואל מורנו הי"ד, קצין בסיירת מטכ"ל, בקרב בבעלבק בלבנון. הוא חלל צה"ל היחיד שתמונתו אסורה לפרסום עד היום. אגדות וסיפורים רבים נקשרו בשמו – אך עד היום לא סופר סיפורו של אחד מהלוחמים הנועזים בתולדות צה"ל.

כעת, לראשונה, יוצא לאור ספר חדש שמביא את סיפורו של עמנואל מורנו. הספר "עמנואל מורנו. המעט שניתן לספר" משרטט את סיפור חייו ומביא את דמותו של עמנואל כילד, כבעל, כאבא וכלוחם ללא חת. הספר כולל עשרות סיפורים וגילויים חדשים שמתפרסמים בספר לראשונה. בספר מתוארות לפרטי פרטים שורה של פעולות של סיירת מטכ"ל – החל מפרשת חטיפת נחשון וקסמן, חטיפת השיח דיראני, חילוץ נהג המונית אליהו גוראל בימי האינתיפאדה השניה ועד לקרב האחרון בו נפל.

מחברי הספר הם סא"ל (במיל') טל דנינו, חברו של מורנו למכינה בעלי, והעיתונאי יוני רוטנברג, עורך בעיתון "בשבע". במשך כשנה הם ראיינו קרוב ל-80 איש שהיו חלק מחייו של עמנואל – בני משפחה, חברי ילדות, חברים ליחידה, ראשי ממשלה, רמטכ"לים בעבר ובהווה, ראשי שב"כ, ראשי אמ"ן, אלופים, מפקדי סיירת מטכ"ל ועוד.

הספר מתאר את סיפור חייו של מורנו עד לנפילתו בפעולת סיירת מטכ"ל בבעל בק בלבנון והוא כולל תמונות (בטשטוש כמובן) של מורנו שטרם פורסמו. בתום תהליך הכתיבה הספר הועבר לעיונה של הצנזורה הצבאי, והתוצר שאושר מובא במלואו בספר החדש.

"עמנואל מורנו. המעט שניתן לספר". הספר על לוחם הצללים

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תקראו את הפרק על ההתנקות מרועת עזה ותבינו מה זה סרוב פקודה ואי מילוי פקודות

    תקראו את הפרק על ההתנקות מרועת עזה ותבינו מה זה סרוב פקודה ואי מילוי פקודות

    נגב מערבי |
    הגב