מי עומד מאחורי ההצעות למזוודות איכותיות במחירים "אפסיים"?

שימו לב שלא תיפלו ברשת: המותג הבינלאומי סמסונייט מעניק לקראת עונת הנסיעות טיפים ועצות לרכישה בטוחה ברשתות החברתיות • בדיקת 'אקטואליק' מצאה: היבוא המקביל דווקא מסייע לצרכן

בימים אלו מופצים ברשתות החברתיות, פרסומים המציעים לרכוש מוצרים ומזוודות של חברת סמסונייט (Samsonite), במחירים אפסיים – לא הגיוניים! כמובן שפרסומים אלה לא מטעמם המותג הבינלאומי ולא על דעתנו. פרסומים אלו בלתי אמינים ועשויים להוביל לאתרים זדוניים, לגניבות והונאות.

בכירי סמסונייט מעניקים לצרכן הישראלי מספר טיפים חשובים לרכישה בטוחה ברשתות החברתיות:

1. אם מחיר המוצר נראה זול יתר על המידה, ייתכן וזו רמאות או הונאה – בדקו זאת!

2. בדקו את הפרטים של מי שמוכר לכם ודרגת האמינות שלו באתר הקניות.

3. בדקו תגובות וביקורות.

4. אין מתנות חינם – שימו לב שלא ינסו למשוך אתכם באמצעות מבצעי רכישה אטרקטיביים או מפוברקים, או מתנות חינם.

5. וודאו שהאתר ממנו ברצונך לרכוש מוצרים – מאובטח כראוי!

6. תבקשו אחריות על המוצרים שאתם רוכשים.

7. עדיף לרכוש מותגים אך ורק בנקודות המכירה הרשמיות של המותג – כך תדעו שלא מדובר במותג מזויף.

8. היו זהירים עם פרטיותכם – אף פעם אל תספקו פרטים אישיים, מספר כרטיס אשראי או פרטים אחרים לאתרים בהם אינכם בטוחים לחלוטין.

היבוא המקביל עשוי גם לסייע לצרכן

בהודעת סמסונייט צוין עוד, כי "חברת סמסונייט הבינלאומית, בעלת שם ומוניטין רב, המשווקת את מוצריה בישראל באופן בלעדי באמצעות קבוצת רולטיים בע"מ אינה עומדת מאחורי הפרסומים הנ"ל". למשפט הזה משמעות רבה, שכן מהדברים משתמע שמטרת ההודעה לשמור על כוחו של היבואן הרשמי, בזמן שיבואנים מקבילים עשויים להעניק לצרכן מחירים אטרקטיביים בהרבה. וממש לא בהכרח מדובר בהונאה.

כך לדוגמה, מבדיקת 'אקטואליק' עולה כי המשווקות הרשמיות של המותג בוגבו (bugaboo) בישראל הורידו בשנה האחרונה את מחירי המוצרים בעשרות אחוזים, וזאת לאחר שברשת השיווק "אושר עד" נמכרו מוצרי המותג בהנחה של עד אלפיים שקלים, וזאת באמצעות יבוא מקביל של מוצרי המותג.

היבוא המקביל מאלץ לא פעם את היבואן הרשמי להוזיל מחירים לצרכן, ועל כן יש לקחת את דברי סמסונייט ישראל בעירבון מוגבל. כמובן לא על חשבון בדיקת איכות ואמינות המוכר.

ואם בסמסונייט עסקינן, מבדיקה שערכנו עולה כי מוצרי המותג המוצעים על ידי היבואן הרשמי במחיר של אלפי שקלים, זמינים לרכישה באמזון בהנחה של עשרות אחוזים. ואמזון כידוע, נחשבת לסביבת שופינג מבוקרת ובטוחה. אם כי לרכישה זו חיסרון בשל העובדה כי העסקה לא כוללת אחריות ואינה כפופה לחוקי הגנת הצרכן הקבועים בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *