איחוד הלוואות – באיזה מקרים מומלץ לעשות?

איחוד הלוואות מאפשר ללווה לעשות סדר בבלגן ולשלם תשלום סדור בכל חודש, כזה שיאפשר לו לחיות ברווחה כ לכלית נוחה יותר. באמצעות תכנון פיננסי נכון, תוכלו לתכנן טוב יותר את העתיד ואפילו לחשוב איפה להשקיע כסף באילו אפיקים ישתלם לכם יותר

זקוקים לאיחוד הלוואות? המשיכו לקרוא!

מכירים את הסיטואציה בה נלקחת הלוואה למרות שאת הקודמת לא סיימתם לשלם? אם התשובה היא כן, או במילים אחרות, אם יש לכם לפחות שתי הלוואות פתוחות (במסגרת הבנקאית או במסגרת חוץ בנקאית), כדאי שתפנו לכך תשומת לב ותשקלו את צעדיכם הכלכליים.

נמצאים במצב של נטילת הלוואות נוספת טרם סיומן של ההלוואות הקודמות כאשר ההלוואות החדשות מסתיימות במהרה וההחזר החודשי נשאר לאורך טווח ומכביד את הנטל? המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

סיטואציה בה מספר ההלוואות הוא רב, היא מורכבת ועלולה לגרום ללא מעט תסבוכות כלכליות ובעיקר בשל העובדה שקשה לעקוב אחר החזר התשלומים (שלעיתים גבוהים מההכנסות). הדבר נפוץ במיוחד אם לקחתם הלוואה לרכישת רכב חדש בזמן שאתם מחזירים את הלוואת המשכנתא ומשום שהחודש לוחץ עליכם כלכלית החלטתם לקחת עוד אחת לכיסוי המינוס.

איחוד הלוואות – כל מה שחשוב לדעת

על פי תשואות פיננסים, קרוב ל 50% ממשקי הבית בישראל מצויים במינוס בעובר ושב, קרוב ל – 30% מחויבים בהחזר משכנתא וכ- 30% חייבים בהלוואות נוספות.

משקי בית רבים מגיעים למצב בו הם קורסים תחת העומס הכלכלי ולא מצליחים לעמוד בהחזר ההלוואות וכדי לעמוד בהחזר ההלוואות הם נדרשים לעוד הלוואה ועוד הלוואה, מה שיוצר כדור שלג מתגלגל ומסוכן.

אם כך, מתי נכון להרים דגל אדום ולבצע איחוד הלוואות?

סדר בבלגן – מהרגע בו יש ברשותכם מעבר להלוואה אחת, סביר שההחזר מתבצע בתאריכים שונים וככל שמספר ההלוואות רב יותר, כך המעקב אחר ההחזר הוא קשה יותר. הסנכרון בין ההוצאות השוטפות לבין גובה החזר ההלוואות הוא לא פשוט ומרבית הפעמים מכניס את הלווה לסחרור כלכלי. איחוד הלוואות מאפשר פריסה מחודשת, לעיתים ארוכה יותר בכדי להגיע להחזר חודשי אחד וידוע מראש שניתן לעמוד בו ויוציא אתכם מהבוץ. ההלוואה החדשה תרד בתאריך קבוע וידוע מראש, כך שניתן יהיה לעקוב ביתר קלות אחר ההכנסות אל מול ההוצאות ולעשות סדר בחשבון, כמו גם לנהל את משק הבית באופן טוב יותר.

עלות ריביות נמוכות יותר – ככל ותבצעו איחוד הלוואות, כך תצליחו לחסוך יותר בתשלומי הריביות. אין ספק כי הבנקים וחברות האשראי דרכם לקחת הלוואה לא יספרו לכם על האופציה להוזיל את עלויות הריבית ועל כן אנו כאן. שימו לב כי בכל מקרה של איחוד ההלוואות, עליכם לבדוק את סוג ההלוואה שלקחתם ואיזה אחוז מתוכה שילמתם (אם שילמתם את רוב הריבית ונשאר לכם להחזיר רק את הקרן, סביר שלא ישתלם לבצע איחוד) אך מנגד, ייתכן ואין לכם ברירה כי אינכם מצליחים לעמוד עוד בתשלומים החודשיים. איחוד הלוואות יאפשר לכם להוזיל את התשלום החודשי ולשלם בטווח הארוך הרבה פחות בעבור הריביות.

תשלומים נוחים ללווה – לאחר איחוד ההלוואות, יכול הלווה להחליט אודות הסכום שנוח לו לשלם בכל אחד מחודשי השנה. ההחזר הקבוע יהיה בסכום אחיד ובפריסה שנוחה ללווה ועל כן העומס הכלכלי יהיה הרבה יותר נוח ושגרת החיים (באופן ישיר), תמשיך גם היא להיות נוחה ונעימה יותר.

לסיכום

איחוד הלוואות מאפשר ללווה לעשות סדר בבלגן ולשלם תשלום סדור בכל חודש, כזה שיאפשר לו לחיות ברווחה כ לכלית נוחה יותר. באמצעות תכנון פיננסי נכון, תוכלו לתכנן טוב יותר את העתיד ואפילו לחשוב איפה להשקיע כסף באילו אפיקים ישתלם לכם יותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *