השקעה בקרנות חוב: המדריך למשקיע המתחיל

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט השישי בסדרה: המדריך למשקיע המתחיל בקרנות חוב

באופן כללי, קרן חוב הוא מוצר פשוט וקל להבנה. קרן שבו אנו משקיעים את כספנו, אשר משמשים הלוואה לצד ג' שמשלם ריבית, כאשר התשואה שלנו נגזרת מהריבית. קל ופשוט, לא?!

בעולם שבו כמעט כל חברה או עסק מתפתח ולעתים אפילו מתקיים מגיוס הון באמצעות חוב, כמעט כל השקעה יכולה להיכנס לקטגוריית השקעות החוב. ההבדל בין השקעות אלה לקרנות החוב, זה שקרנות אלה מתמחות בהלוואות לסקטור או מטרה ספציפית, וכך אנו נהנים מחשיפה ממוקדת למגזרים ותהליכים שאנו צופים להם עתיד מזהיר.

כך לדוגמה, קרן חוב ייעודית לתחום המזון, תפזר את כספיה בהלוואות לעסקים מתחום זה. לעומת זאת, קרן שמאמינה במגזר הטכנולוגיה תלווה לסטארטאפים מתחילים. בדרך כלל, מתמחים מנהלי הקרן בסקטור בו היא עוסקת ובוחנים את מתן האשראי בהתאם לאינדיקציות מקצועיות וכלים ייחודיים שנותנים להם יכולת לבחור את הלווים הטובים ביותר בסקטור.

ישנן שתי סוגי קרנות חוב. אחת שמשלמת את הריביות יחד עם הקרן בסוף התקופה בלבד ובתשלום אחד. לצד זאת, ישנן גם קרנות חוב שמשלמות תקופתית והמשקיעים בהן מקבלים תשלום שנתי קבוע או חצי שנתי של ריבית ההלוואות, שמשולמת בתשלומים בכל תקופת זמן שנקבעה. לעתים התשלום יכלול גם חלק מסכום קרן ההשקעה.

בשבוע הבא:

נבין את ההבדל בין ההשקעה בקרנות חוב לבין ההשקעה באיגרות חוב.

השקעות אלטרנטיביות

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *