הקיץ בשיאו: טיפים לשימוש נבון ויעיל במזגן בקיץ

הקיץ כבר פה, החום והלחות בלתי נסבלים גם ביום וגם בלילה. מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים שיסייעו לכם להשתמש במזגן לקירור, ביעילות המקסימלית

הקיץ כבר פה, החום והלחות בלתי נסבלים גם ביום וגם בלילה. מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים שיסייעו לכם להשתמש במזגן לקירור, ביעילות המקסימלית.

ניקוי פילטרים

כדי שהמזגן יפעל בצורה יעילה יותר עם אוויר בריא יותר וללא אבק, מומלץ לנקות את הפילטרים שלו מידי כמה חודשים.

25 מעלות

מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן בקיץ ל 25 מעלות, טמפרטורה זו נעימה לגוף, וצריכת החשמל בה תהיה נמוכה יחסית. ככל שמורידים את הטמפרטורה מתחת ל 25 מעלות כך צריכת החשמל תעלה (והחשבון יתפח).

פתחי המזגן

וודאו שפתחי המזגן (יניקת/פליטת האוויר) אינם מכוסים.

אנרגיה מיותרת

אל תקררו את הבית יתר על המידה זה מבזבז חשמל ויכול להיות לא בריא.

דירוג אנרגטי

ברכישת מזגן חדש, מומלץ שדירוג האנרגיה שלו יהיה A לפי תווית האנרגיה הישראלית. ככל שדירוג האנרגיה של המוצר גבוה יותר (A הגבוה ביותר) כך המזגן יעיל יותר.

כוח סוס

כדי לבחור מזגן מתאים יש לקחת בחשבון את עומס החום בחלל אותו רוצים לקרר. עומס החום /הקור תלוי בין היתר בבידוד הקירות והחלונות, כיווני הקירות, האזור אקלימי, גודל החלל, מספרם ושטחם של החלונות בחלל, הימצאותם של מכשירי חשמל פולטי חום נוספים בסביבה ומספר האנשים הצפויים לשהות בחדר.

תריסים ווילונות

מומלץ להקפיד על סגירת תריסים או ווילונות במידת האפשר, כך שימנע את כניסת אור השמש לחלל החדר ויחמם אותו, וזה מאפשר למזגן לפעול בצורה יעילה יותר. סגירת תריסים או ווילונות מצמצמת את חדירת החום ב-80%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *