אקסל לתכנון וניהול הוצאות חריגות – להורדה בחינם

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לחוסך המתחיל, הפוסט השישה עשר בסדרה: אקסל במתנה לשימושכם האישי – מחשבון תכנון וניהול הוצאות חריגות

אם קראתם את כל הפוסטים עד כה, אתם בטח מבינים עד כמה חשוב להתכונן מראש לכל הוצאה חריגה.

אין ספק שכל אחד מאיתנו רוצה לחיות כמו עשיר ולקבל ריבית על הפלוס, במקום לשלם כל הזמן ריבית על המינוס. הלוואה לחגים או לחופשה משפחתית לא נמצאת בלקסיקון של העשירים, רק של העניים.

במדריכים שפרסמנו עד כה, הסברנו את חשיבות שינוי אופן החשיבה וכיצד הפרשה לחיסכון מצמצמת עבורנו את העלות העתידית של ההוצאה הצפויה, לעומת אשראי צרכני שגורם לנו לשלם יותר עבור ההוצאות שלנו.

השבוע החלטנו לשתף איתכם קובץ אקסל שיסייע לכם לתכנן את ההוצאות החריגות, באמצעות חישוב אוטומטי של הסכום החודשי שצריך להפריש עבור הוצאות חריגות (סך כל ההוצאות העונתיות חלקי 12 חודשים).

מוזמנים להוריד את הקובץ בקישור הזה.

הוראות שימוש במחשבון לתכנון וניהול הוצאות חריגות

1. בעמודה סעיף תקציבי נרשום את שם הסעיף.

2. בעמודת תקציב נזין את התקציב שהגדרנו לעצמנו עבור הוצאה זו. קביעת מסגרת תקציבית היא אבן יסוד בהתנהלות כלכלית נבונה וחוסכת המון בהוצאות. את העמודה הזאת נמלא מראש, בהתאם להערכותינו ובהתבסס על ההוצאות בשנים קודמות.

3. בעמודת בפועל נעדכן אחרי הקניה/תשלום כמה עלה לנו בפועל ההוצאה עבור סעיף זה.

4. העמודה תקציב מול בפועל מספקת לנו אינדיקציה עד כמה עמדנו או חרגנו מיעד התקציב שהגדרנו לעצמנו. המדד הזה עוד יפתיע אתכם בענק…

5. המחשבון יחשב את סך התקציב הכולל על מנת שנוכל כבר מעכשיו לחסוך עבור השנה הבאה. בסוף השנה נקבל אינדיקציה ברורה על סמך ההוצאה בפועל, כך שבשנה הבאה נוכל להתאים את החיסכון לנתון מדויק ביותר.

טיפים ודגשים חשובים

1. הוצאות קבועות שגדלות – שימו לב שלא לפספס את חישוב הגידול בהוצאות החודשיות הקבועות. לדוגמה: אם בחודש רגיל הגנרטור לשבת עולה לנו 500 שקל ובחודש החגים 1000 שקל, נוסיף את ההפרש (500 שקל) לחישוב הוצאות החגים. המטרה היא להגיע למצב שלא ניכנס למינוס בחודש החגים והתקציב החודשי הרגיל יספיק לכל ההוצאות.

2. הוצאות רב שנתיותישנן הוצאות שרלוונטיות רק אחת לכמה שנים. לדוגמה רכישת רכב. במקרה כזה נחשב את ההוצאה לפי הממוצע השנתי. אם הרכב עולה לנו 72,000 שקל והוא משמש אותו לשש שנים, אז התקציב השנתי שלנו לסעיף זה יעמוד על 12,000 שקל, וכן הלאה. כך נוכל להתמודד עם ההוצאה הגדולה הזאת בעוד 6 שנים. אל תשכחו לעדכן הוצאות רב-שנתיות בסעיפי התקציב.

3. מועד עדכון "בפועל" – אם אתם רוצים שהמחשבון יחסוך לכם בהוצאות, בנוסף לסיוע בתכנון התקציב, השתדלו לעדכן מיד לאחר הקנייה את ההוצאה בפועל. העדכון לאחר הקנייה ישקף לכם את הסכום המדויק שהוצאתם וימנע בזבוז כספים מיותר על חשבון מסגרת אשראי לא שקופה.

4. חוק המספרים הגדולים – את רוב הכסף אנו לא מוציאים בקניות הגדולות, אלא במאות קניות קטנטנות של "השלמות" חסרים. נקפיד לדווח אפילו קניות שעלו לנו שקלים בודדים תחת סעיף ההוצאה בפועל, ככה נדע כמה באמת עולה לנו החג או כל הוצאה חריגה אחרת.

5. יישום מסקנות המחשבון – המחשבון יציג לכם כמה עליכם לחסוך כל חודש על מנת שבתום 12 חודשים יהיה לכם חיסכון שיכסה לכם את כל ההוצאות החריגות בשנה הבאה. הקפידו לחסוך סכום זה מדי חודש בקופת חיסכון ייעודית.

בשבוע הבא: 

החזר מס – מגיע לכם הרבה יותר ממה שחלמתם.

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *