למה חשוב לבנות תקציב ולעקוב אחריו?

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לחוסך המתחיל, הפוסט הרביעי בסדרה: על חשיבות ניהול התקציב המשפחתי

משק הבית שלנו הוא כמו עסק. יש לו הכנסות ומול זה יש הוצאות. מה שכמובן מצריך ניהול נכון של תזרים מזומנים והתעסקות עם לא מעט "ספקים". 

בעוד עצמאי עוקב אחרי כל תנועה פיננסית בעסק עם זכוכית מגדלת, כשמדובר בחיים האישיים אנו נוטים להזניח זאת. מדובר בטעות ענקית. 

4 סיבות מרכזיות לניהול תקציב משפחתי

1. מודעות שווה כסף – מודעות צרכנית מפחיתה הוצאות רבות מבלי לרדת כלל ברמת החיים. הצורך בתיעוד ההוצאה חושף לנו מלא "כסף קטן" שנופל לנו בין האצבעות ומצטבר לאלפי שקלים בשנה ללא כל סיבה מוצדקת.

2. סגירת ה"בור" – תיעוד כלל הוצאות ללא יוצא מן הכלל גורם לנו לעבור באופן סדרתי על כלל החשבונות ופירוט כרטיסי האשראי. התוצאה היא ברוב המקרים גילוי של סדרת הו"ק וחיובים קבועים עבור שירותים שאיננו צורכים חודשים או שנים. החל מהמנוי לעיתון שאין לנו זמן לקרוא ועד למכון הכושר הסמוך לדירה הקודמת שלנו. מדובר בסכום שעשוי להצטבר למאות שקלים בחודש ויותר.

3. צרכנות נבונה – הצורך בתיעוד ההוצאות וסיווגם לפי סעיף דורש מאיתנו לעבור שורה שורה על החשבונית, רק כדי לגלות שאת אותו מוצר אפשר להשיג בחצי מחיר (שימורים טונה לדוגמה, מגיע מאותו מפעל בסין במנעד מחירים רחב מאוד). מה שכמובן חוסך לנו בטווח הארוך עד עשרות אחוזים מעלות הקניות.

4. עתיד מזהיר – לאחר שנה של ניהול תקציב נכון, יהיו לנו מספיק נתונים (מנוכי עונתיות) כדי לבנות לראשונה תקציב שבנוי בהתאמה אישית לצרכים שלנו. מה שיאפשר לנו להעלות את רמת החיים בהוצאה נמוכה יותר מאשר בתקופה הזו.

בשבוע הבא:

נסקר את האפשרויות והכלים לניהול תקציב בצורה הטובה ביותר

שוטף פלוס

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *