היכן מטיילים? נקודת חן מקסימה במצפה רמון לפיקניק וטיול קליל

האביב בפתח וזוהי הזדמנות לגלות מחדש את הנוף המדברי הקסום של ארצנו. לאחרונה נחנך 'צוהר למרחב' – שביל חדש במצפה רמון המציע למבקרים באזור נקודות תצפית מרהיבות לנוף המדברי מסביב, טיילת המחברת בין המרחב המדברי ליישוב, פינות ישיבה מוצלות וחניון מקסים לפיקניקים למטיילים באזור

הכרתם כבר את השביל המקסים 'צוהר למרחב' במצפה רמון והחניון הצמוד לו ששוקם והונגש באמצעות רשות מקרקעי ישראל?

'צוהר למרחב' טיילת מצפה רמון – טיול לאוהבי המדבר

ישנם כאלה המעדיפים את נופי הצפון ואלה המעדיפים את נופי המדבר על גווניו הזהובים. אם אתם אנשים של המדבר המוזהב ונוף בראשיתי – זה הטיול בשבילכם. אם אתם מטיילים באזור מצפה רמון אל תפסחו על הפינה הזו שהיא גם מבואה לאגן נחל צין וגם פינה מקסימה לפיקניקים באזור.

"צוהר למרחב" במצפה רמון שוקם והונגש בעת האחרונה בפרויקט שיקום באמצעות רמ"י ( הקרן לשמירה על שטחים פתוחים), בשיתוף מועצה מקומית מצפה רמון ורשות ניקוז ים המלח בהיקף של 2.25 מיליון ש"ח. במסגרתו שוקם ערוץ נחל שהפך אתר להשלכת פסולת בנין והוקם פארק אקסטנסיבי שיחבר בין מרחבים עירוניים והשטח הפתוח הסובב, פיתוח המבואה המערבית מנצל ומשקם שטח שנפגע משפיכה רבת שנים של עודפי עפר אל הואדי, בין שולי הישוב לבין חורשה נטועה.

הפיתוח מייצר קישוריות הליכה וכן מקומות לפעילות של הקהילה המקומית, תיירים ומבקרים. מוקד פעילות עליון מציע מרחב פעילות מוצל, הצופה אל הר גמל. מוקד פעילות בחורשה מעורר מבקרים ומקומיים לצאת אל שבילי המדבר, על ידי מתן מידע ועל ידי יצירת סקרנות לעקבות פעילות של בעלי חיים במרחב המדברי.

המבקרים באזור יוכלו לצעוד על הטיילת החדשה שהוקמה ומחברת בין המרחב המדברי ליישוב באמצעות שביל סלול באורך של 400 מ' העובר בדרך נוף של מדבר משולב חורשה.

השביל מתאים להליכה קלה במקום קסום לאורך טיילת המצוק במצפה רמון שבו נגלה נוף מדברי מדהים, לאורכו הוצבו פינות ישיבה מרוצפות דק ומוצלות עם תצפית לכיוון הר הגמל ובחיבור לחורשה בה הוקמו שולחנות לפיקניק בטבע.

כן קיימים לאורך הדרך שלטים מקסימים עם הסברים על חיות המדבר ומודל של תוואי הנחלים. מתאים לטיול משפחתי קליל או רכיבת אופניים עם הילדים כאשר בקצה השביל תמצאו חורשה עם מקור מים בה ניתן לנפוש.

צוהר למרחב (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

איך מגיעים: חונים ברחוב עין זיק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *