האם כדאי להשקיע בשעוני רולקס?

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט העשרים ושבעה בסדרה: קרנות ריט לא סחירות

המרדף אחר השקעות אלטרנטיביות נטולות קורלציה לתנודתיות ההשקעה בשוק ההון, הובילה משקיעים למגוון רחב של אפיקי השקעה אלטרנטיביים שונים ומשונים. ההשקעה בשעוני יוקרה מככבת גם היא ברשימה זו.

בשנים האחרונות, ככל וטרנד ההשקעות האלטרנטיביות צבר תאוצה, עלה גם היקף המשקיעים בשעוני יוקרה. משקיעים אלו בחרו לרכוש שעון יוקרה מדגם מוגבל שקשה לאתרו בשוק, מתוך ציפייה שעם הביקוש יעלה גם מחיר השעון – בדומה לפריטי אספנות רבים.

בדומה להשקעות אלטרנטיביות אחרות גם השקעה בשעוני יוקרה דורשת מהמשקיע להיפרד מסכומים משמעותיים לפרקי זמן ממושכים. מה שכמובן לא מרתיע את המשקיעים באפיק זה, שהם לרוב בעלי הון משמעותי.

ניתוח של חוקרי 'הירשוביץ פיננסים'. שהתבסס בין היתר על נתוני מדדים אשר בוחנים את מחירי שעוני היוקרה לאורך זמן, מצא התאמה בין תנודתיות השוק למחירי שעוני היוקרה בשוק היד שנייה. בתקופות של שפל בשוק ההון צנחו מחירי השעונים בשיעור דומה, וזאת למרות שלא מדובר במוצר סחיר.

המסקנה ברורה. כשלעשירים יש פחות כסף, הם גם נוטים לצרוך פחות. וכשמדדי המניות המובילים קורסים, כל השקעה אלטרנטיבית שמתבססת על נכס יוקרתי עשויה "לשחק" באופן דומה לשוק. וזאת בנוסף לנזילות נמוכה, פיזור קטן ביחס לשוק והיעדר פיקוח רגולטרי.

גם אם השקעה בשעון רולקס מפתה אותנו, מכלול הנתונים לא מצביעים על כדאיות בהשקעה זו.

בשבוע הבא:

נכיר את קרן הקרנות.

מה האלטרנטיבה
מה האלטרנטיבה

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *