השקעה בוויסקי – יש דבר כזה

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט העשרים וחמישה בסדרה: השקעה בוויסקי

כשמדברים על השקעה בוויסקי הכוונה היא בדרך כלל להשקעה בחביות ויסקי, אם כי יש גם מי שבוחר להשקיע בבקבוקי וויסקי. בעוד ההשקעה בחבית מכוונת גם להשבחה של הזהב המזוקק במהלך התיישנותו בחבית, ההשקעה בבקבוקי וויסקי קשורה בעיקר לנדירות הבקבוק והסדרה.

במבט מבחוץ, מדובר לכאורה בהשקעה סטנדרטית פשוטה בשיטה של "קנה והחזק". המשקיע רוכש פריט במחיר מסוים ומחזיק בו למשך תקופה ארוכה במהלכו הערך עולה ועולה בשל ההיצע הפוחת והביקוש העולה – ואז מוכר ברווח. בפועל, הסיפור שונה לחלוטין.

השקעה בוויסקי דורשת מיומנות ומומחיות מיוחדת, כאשר בין ההזדמנות הגדולה לכישלון האדיר עשוי להפריד פרט שולי קטן שאילולא טביעת עין מקצועית מאוד עשוי המשקיע ליפול בפח. לא סתם קמו במהלך השנים חברות שכל עיסוקן לבצע בדיקת נאותות ולאתר הזדמנויות השקעה בעולם הוויסקי.

חברות העוסקות בשיווק חביות או בקבוקי ויסקי להשקעה נוטות להציג לנו תשואות פנומנליות במיוחד שלא בהכרח משקפות את המציאות בשוק. הנתון שכן אפשר להסכים איתו, זה שהשקעה בחבית וויסקי בת 10 ומכירתה לאחר 10 שנים, יכולה להניב רווח של פי 3-6 ממחיר הרכישה, בעוד קניית חבית בת 10 ומכירתה לאחר 20 שנים יכולה להניב רווח של פי 20-25 ממחיר הרכישה. ושוב, הדגש הוא על המילה "יכולה", שכן על מנת שזה יקרה תידרש החבית שלכם לעמוד בשורה של סטנדרטים גבוהים שאינם נפוצים.

אם חשבתם לקצר תהליכים באמצעות רכישת חבית בת 30 שנים ומעלה, כנראה שתשלמו יקר מאוד על השקעה לא מי-יודע-מה רווחית. מכפלות התשואה בגיל הזה כבר לא משמעותיות כמו בין 10 ל-20 שנה.

ואחרי שתי הפסקאות האחרונות כנראה שהבנתם גם את הפרט הבא: על מנת שההשקעה בוויסקי תשתלם לכם תיאלצו להשקיע לפחות לטווח בינוני ואפילו ארוך, ללא "תחנות יציאה" באמצע. עד אז, תשלמו כל הזמן על אחסון האוצר המזוקק שלכם ותישאו בתשלומי פרמיית ביטוח לנכס שעשוי לעניין גנבים ומכרסמים כאחד.

אם אתם לא בקיאים היטב בעולם הוויסקי, בטוחים שהזיכרון שלכם הוא אנציקלופדיה של מותגי וויסקי ויודעים לזהות את איכות הוויסקי על בסיס צבע, ריח וטעם בלבד – ההשקעה הזאת לא בשבילכם. קיים סיכוי גבוה שתיפלו עם החבית הלא נכונה.

ואם אתם נושמים וחיים את הזהב המזוקק, אז בהחלט שווה לכם לשקול השקעה מהסוג הזה. אם כי עליכם לדעת שמדובר בהשקעה שמתחילה במינימום 20,000 $ והיא לטווח הארוך, כאשר במהלך כל תקופת ההשקעה החבית שלכם חשופה לסיכונים שעשויים להוביל לאובדן ההשקעה כולה כתוצאה ממגוון התרחשויות – ללא כל אפשרות ל"פיזור סיכונים".

אז האם זו הזדמנות גדולה לתשואה גבוהה? לפי הפרסומים השונים כנראה שהתשובה בהחלט חיובית. אבל לאור הסיכון הגבוה המאופיין בסיכויים לטעות בבחירת החבית, כמו גם לנזק או גניבה לחבית ותכולתה ואפס הפיזור – גם אצל מומחי האלכוהול זה אמור להיות חלק שולי וקטן מתיק ההשקעות. לא יותר מ1% מהיקף התיק.

בשבוע הבא:

נגלה את קרנות ההשקעה בוויסקי.

מה האלטרנטיבה
מה האלטרנטיבה

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *