אג"ח לעומת קרנות חוב – היכן עדיף להשקיע?

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט השביעי בסדרה: קרנות חוב לעומת אגרות חוב

אחרי הפוסט הקודם על קרנות החוב, נשאלנו על ידי רבים מכם מדוע אנו זקוקים לקרנות חוב כשיש לנו דרך פשוטה בהרבה להשקיע בחוב – רכישת אג"ח.

התשובה היא בעיקר תקופות משבר.

רבים מהמשקיעים, בדגש לקטנים שביניהם, המתאפיינים בחוסר סבלנות ועודף חשש מאובדן החיסכון, נוטים לברוח מהשוק בעתות משבר. אם יחזיקו באג"ח, הם ימהרו למכור גם אם המשמעות היא אובדן של 30% מהחיסכון וצפונה. בקרן פרטית לעומת זאת, אי אפשר בדרך כלל לצאת מההשקעה לפני הזמן, וכל שכן בעת משבר.

יצוין כי קרנות החוב השוות באמת נמצאות מעבר לים, שם החוק לא מגביל אשראי צרכני בריבית של 15% ולמרות הסיכון הגבוה בהלוואות מהסוג הזה מצליחות הקרנות לייצר תשואה גבוהה ביותר לאחר מינוף קווי אשראי ללווים הפרטיים בסיכון גבוה. גם אם יחס הדיפולט הוא 7%, אסור לשכוח ששאר הלווים משלמים ריבית דו ספרתית גבוהה על ההלוואה שנטלו והתשואה שווה לא פעם את הסיכון.

להשקעה בקרנות חוב גם יתרון מהותי בגזרת העמלות, מאחר ועלויות הניהול נמוכות משמעותית לעומת המסלולים המנוהלים בשוק ההון. ותמיד טוב לגוון במשהו יציב ופחות תנודתי.

בשבוע הבא:
נקבל הצצה לפרדוקס השקעות החוב: כיצד יכול להיות שהשקעה בחובות "זבל" מדורגת כל כך גבוה?

השקעות אלטרנטיביות

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *