מי זכאי להחזרי מס? כל המידע

על פי נתוני פינאפ החזרי מס במשרדי מס הכנסה יש כמות לא קטנה של כספים אשר נגבו מאזרחים שלא מודעים לכך שמגיע להם החזר מס מהמדינה

רשות המיסים הישראלית, בדומה לכל מדינה מערבית מתוקנת, גובה כסף מהאזרחים על מנת שתוכל לשפר את התשתיות והשירותים אותם המדינה נותנת לאזרח. על פניו הכל נראה די פשוט. הרי ללא כסף, למדינה לא יהיו הכלים להרחיב כבישים, לשפר את המערכות הציבוריות ועוד. אבל, משום שיש פערים בין האזרחים השונים במדינה, הרי שהיא קובעת על פי חוק, כי הסכום אותו ישלם האזרח למס הכנסה ישתנה מפעם לפעם.

במאמר הבא נדבר על מקרים בהם המדינה גובה סכום כסף גבוה ממה שהייתה אמורה לגבות על פי חוק ומה אתם, האזרחים, יכולים לעשות כדי לקבל את הכסף שלכם בחזרה. המאמר הבא יעסוק בשאלה מי זכאי להחזרי מס. בואו נתחיל עכשיו.

איך המדינה מחשבת את גובה המס?

אז בכמה מילים, אנחנו רוצים להסביר בקצרה, איך המערכת עובדת בדיוק.

גובה המס אותו כל אזרח צריך לשלם נקבע על ידי שני פרמטרים מרכזיים. הראשון, מה גובה המשכורת של אותו אזרח. הפרמטר השני מתייחס לנקודות הזכות שיש לאזרח או בשפע המקצועית: 'הנישום'. מה זאת אומרת? המדינה לעיתים רוצה להקל על אוכלוסיות מסוימות דרך רשות המיסים. לדוגמה, המדינה יכולה להחליט כי הורים עובדים לילדים בגילאים צעירים, יהיו זכאים להנחה בתשלומי המיסים מנקודת הנחה, כי חלק משמעותי מההכנסה של משק הבית הולכת לטיפול בילדים. יש כמובן קטגוריות נוספות ולכולן יש שם אחד: 'נקודות זכות'.

לא פעם ולא פעמיים, אזרחים רבים לא מודעים לכך שהנתונים שלהם לא מעודכנים במשרדי רשות המיסים ובשל כך, הם לא מנצלים את ההנחות המגיעות להם בתשלומי המיסים אותם הם משלמים. זה הזמן לטפל בבעיה הזו.

מה אנחנו עושים ואיך אנחנו יכולים לעזור לכם

על פי נתוני פינאפ החזרי מס במשרדי מס הכנסה יש כמות לא קטנה של כספים אשר נגבו מאזרחים שלא מודעים לכך שמגיע להם החזר מס מהמדינה. אנחנו יודעים, בירוקרטיה תמיד מעוררת אנטיגוניזם וישנם מי שנרתעים מהניסיון להתמודד עם מערכת מסורבל כמו רשות המיסים. אבל האמת היא כי הפרוצדורה בסופו של דבר, די פשוטה.

כל שעלינו לעשות הוא לדווח ברשות המיסים כמה הרווחנו בשנת מס נתונה, את הפרטים האישיים שלנו ולהסביר מדוע אנחנו חושבים כי מגיע לנו החזר מס.

אם נעשה הכל נכון, פקיד המס יאשר את הבקשה והכסף כבר יופיע אצלנו בחשבון. אם אנו לא רוצים להתמודד עם הכל לבד, אנו ממש לא חייבים לעשות זאת. בחברת פינאפ החזרי מס ישמחו להושיט יד ולצלוח את המהמורה הזו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *