מה חשוב לדעת על חיסכון לכל ילד?

‘אקטואליק’ ומיזם ‘כלכלה בנעלי בית’ עם המדריך המלא לעולם הפנסיוני, הפוסט העשירי בסדרה: חיסכון לכל ילד

חיסכון לילדים שלנו באמצעות התוכנית הממשלתית "חיסכון לכל ילד" אכן לא ישפיע על היקף ההכנסות שלנו בגיל פרישה, אך בהחלט יסייע לילדינו להתחיל את החיים ברגל ימין. מאחר והמדור הזה עוסק בתכנון חיסכון ארוך טווח, מצאנו לנכון להזכיר את הנושא.

הביטוח הלאומי פותח תכנית חיסכון אישית לכל ילד הזכאי לקצבת ילדים עד הגיעו לגיל 18, בקופת גמל או בבנק לפי בחירתכם.

תכנית החיסכון היא זכות של כל ילד בישראל, המאפשרת לו להתחיל את חייו הבוגרים עם סכום כסף התחלתי שייפתח בפניו הזדמנויות חדשות.

הביטוח הלאומי מפקיד בתכנית החיסכון של כל ילד 55 ש"ח (החל ב- 01.01.2023) מדי חודש.

אתם ההורים, יכולים להוסיף לחיסכון של כל ילד עוד 55 ש"ח (החל ב- 01.01.2023) בחודש מקצבת הילדים, כך שסכום החיסכון יוכפל, ויעמוד על 110 (החל ב- 01.01.2023) בחודש. הדבר נכון בעיקר למי שלא חוסך עצמאית לילדיו באפיק אחר.

את כספי החיסכון ניתן למשוך רק כשהילד יגיע לגיל 18, למעט במקרים חריגים, כאשר כל משיכה לפני גיל 21 מתאפשרת רק באמצעות ההורים.

ילד שלא מושך את החיסכון עד גיל 21 מקבל מביטוח לאומי תוספת של 500 ש"ח אשר מופקדים לקופת החיסכון.

יש לציין כי מאחר ומדובר בחיסכון ארוך טווח הדבר הנכון ביותר הוא לבחור שהכסף ינוהל בבית השקעות במסלול בסיכון גבוה, שכן בטווח הארוך ההיסטוריה מוכיחה ששוק ההון יותר ממכפיל את הכסף. ככל שמתקרבים למועד המשיכה מומלץ להקטין את רמת הסיכון ולהעביר את החיסכון למסלול בסיכון נמוך יותר על מנת להימנע מהפסדים בשנות החיסכון האחרונות, בכפוף לייעוץ מקצועי מבעל רישיון.

החלופה לחיסכון בבית השקעות היא חיסכון בבנק שצובר ריבית נמוכה מהאינפלציה. כלומר הכסף מאבד מערכו לאורך כל השנים והוא נשחק לחלוטין. מי שחוסך בבנק לא יכול לנייד את הכסף לבנק אחר בתנאים טובים יותר, לעומת מי שחוסך בבית השקעות שיכול לעבור בכל עת לגוף אחר ולהחליף בין מסלולי השקעה.

בגיל 21 משתנה החיסכון ל"קופת גמל להשקעה", עם הטבה משמעותית: דמי ניהול אפסיים (לפני כן אין דמי ניהול). על כן, ככל והילד עדיין מקשיב לכם, ההורים, חשוב מאוד להסביר לו מדוע משתלם לו להשאיר את הכסף בקופת החיסכון ולא למשוך אותו.

בשבוע הבא:
נסכם את מה שלמדנו על כל מכשירי החיסכון, לפני שנעמיק בכל אחד מהם.

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *