הטבות מס לשכירים המפרישים עצמאית לפנסיה

‘אקטואליק’ ומיזם ‘כלכלה בנעלי בית’ עם המדריך המלא לעולם הפנסיוני, הפוסט העשרים ושישה בסדרה: הטבות מס לשכירים המפרישים עצמאית לפנסיה

כל מעסיק מחויב להפריש לעובדיו לביטוח פנסיוני. חלק מההפקדות לביטוח פנסיוני מופקדות על ידי המעסיק וחלקן (בדרך כלל 6%) מנוכות משכר העובד. בגין הפקדות אלו זכאי העובד להטבת מס בשיעור של 35% מסך ההפקדות ועד לתקרה הקבועה בחוק. הטבה זו מחושבת כבר בתלוש המשכורת.

והנה מה שרובכם לא יודעים: כמעט כל שכיר יכול להגדיל לעצמו את הטבת המס הזו!

איך? רוב המעסיקים לא כוללים בחישוב ההפקדות לביטוח פנסיוני את השורות בתלוש המשכורת מעבר לשכר היסוד (למשל: שווי רכב, דמי הבראה, גמול עבור שעות נוספות, שי לחג, בונוסים על מכירות ותוספות למיניהן).

על מנת לעודד אותנו להפריש באופן עצמאי סכום נוסף לביטוח פנסיוני, כך שמלוא שכרנו יהיה מבוטח בביטוח פנסיוני, מעניקה לנו המדינה את הטבת המס הזו גם עבור ההפקדות העצמאיות לביטוח פנסיוני – וזאת אם חלק מהשכר שקיבלנו אינו מבוטח, כלומר לא הופרשו בעדו סכומים לביטוח הפנסיוני.

הסכום המקסימלי שניתן להפקיד באופן עצמאי ולקבל עבורו הטבות מס הוא 16% מאותם רכיבי שכר, ועד לתקרה של 112,800 ש"ח (נכון לשנת 2023).

הטבת המס משתנה בהתאם למשתנים רבים (גובה שכר, שכר הבסיס, שכר מבוטח והפקדה עצמאית) ועשויה להצטבר לכ- 2,000 ש"ח בשנת מס זו.

אז אם אתם גם ככה חוסכים לעתיד, הפקידו לקופת גמל ותוכלו לקבל אלפי שקלים מרשויות המס!

את הכספים המגיעים לכם במסגרת הטבה זו, תוכלו לקבל באמצעות תהליך של בקשת החזר מס. ניתן לקבל החזר מס עד 6 שנים רטרואקטיבית. את הבקשה ניתן להגיש לפקיד השומה או באמצעות המומחים של 'הירשוביץ360'.

בשבוע הבא:

מסלולי ביטוח בקרן פנסיה.

פנסיה מוקדמת

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *