מטיילים בנגב: טיול אביבי קסום לכל המשפחה

בואו לטייל באתר מדהים בדרך הבשור, מפארק אשכול ועד קו ירקון-נגב, 8 ק"מ של דרך נופית למטיילים, עם שבילי אופניים בטבע, לצד ערוץ נחל ופריחת אביב אשר שוקמו והונגשו למטיילים

דרך הבשור המלאה כוללת 3 מקטעים של דרך נופית לאורך כ-60 ק"מ של נחל הבשור ואתריו הסמוכים, מצאלים בדרום ועד יער בארי בצפון.

שווה להגיע לטייל ולראות את הפרויקט הסביבתי המדהים של 'דרך הבשור' שמתהדר ביופיה של פריחת הכלניות.

נחל הבשור הינו הגדול בנחלי הארץ הנשפך לים התיכון מדרום לעזה והוא מנקז את דרום הר חברון, בקעת באר שבע ונחל ב"ש מצפון ואת אזור שדה בוקר מדרום. שטח אגן הניקוז הוא 3000 קמ"ר. מדובר בנחל אכזב אשר יבש רוב השנה אך בחורף מתנקזים ועוברים בו שטפונות רבים.

רשות מקרקעי ישראל באמצעות הקרן לשמירה על השטחים הפתוחים, סייעה בהקמת הדרך הנופית – דרך הבשור, במקטע המרכזי שלה: דרך הבשור התיכונה מגשר הקיים על כביש 241 ליד פארק אשכול ועד קו ירקון-נגב. העבודות על מקטע זה הסתיימו בתחילת 2018 וכללו שדרוג דרך חקלאית קיימת לדרך מטיילים נוחה, שבילי אופניים והסדרת נקודות עניין לאורך הדרך – מצפור מאגר נירים, באר הדקלים, חניון האשל הגדול ועוד.

בתכנון הושקעו ראיה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת שימור סביבתי של המקום וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו מפירות הפרויקט, שיקום הסביבה והפיתוח של אזורים חדשים לנופש ופנאי המונגשים ומפורסמים לציבור הרחב.

איך מגיעים?

רשמו בוויז: גשר תלוי – נחל הבשור.

ניתן לעשות את המסלול משני הכיוונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *