לא תאמינו כמה שווה לכם השחייה עם מצלמת GoPro

לא מעט תביעות נזיקין נכשלות בשלב ההוכחות מהעדר ראיות מספקות • במקרה של משפחה ירושלמית מוכרת הם נמנעו מסחבת משפטית ומכאב ראש, בעקבות עצה משפטית מקורית ותיעוד תת-מימי בבריכה של הצימר • התמורה: 120 אלף שקל

סיפור אקזוטי במקצת שהגיע השבוע לסיומו הטוב, מצביע על הצורך הקריטי להיערך נכונה במקרה של פציעה פיזית, בפרט במקום בו צפויה בעתיד תביעת פיצויים, כדי לכסות את ההיבטים המשפטיים, ולעשות זאת תוך התייעצות מיידית עם עו"ד המתמחה בנושא.

משפחת א. מירושלים יצאה לחופשת בין הזמנים, אחרי הכנות מרובות כמקובל, והיא לקחה צימר עם נוף פסטורלי ובריכה פרטית. עם הגעתם למתחם הצימרים המפנק, קפצו בני המשפחה למים והשתכשכו להנאתם. לאחר דקות אחדות התלונן הבן הקטן, שמעון, על חתך ברגלו, ואכן, אבי המשפחה הבחין כי בבריכה מופיע כתם דם.

מאחר והיה מדובר בחתך עמוק שכלל גם פגיעה עצבית ופינוי לטיפול רפואי, שוחח אבי המשפחה בעודו בצימר עם עו"ד בנימין ארביב, המתמחה בנזקי גוף, והאחרון הורה לו לתעד את הגורם לחתך, כדי למנוע דיון משפטי במהלכו יטענו בעל המקום וחברת הביטוח כי הגורם לחתך היה חפץ כלשהו שהביאו בני המשפחה. לצורך העניין, השיג האב מצלמת GO PRO והצליח לצלם בתוך המים את המיקום הבעייתי שגרם לפגיעה.

בשלב הבא פנו בני המשפחה למשרד עוה"ד ארביב לגיבוש הנזק הרפואי, במסגרתו אומדים את הנזק הרפואי ובוחנים השלכות רוחב עם רופאים מהתחום. מאחר והיה מדובר בחתך עם השלכות עצביות שגרמו לחוסר תחושה ולהיבטים רפואיים נוספים, הילד נלקח לבדיקות והתברר כי אכן יש פגיעה עצבית – מעבר לצלקת שנותרה במקום.

לאור התיעוד המלא וה'מרשיע', הבינו בחברת הביטוח שהם יידרשו לשלם והגיעו להסכמה לשלם פיצוי בסך של כ-120 אלף שקל. בנוסף, מאחר וכל ילד מבוטח בביטוח תלמידים שמכסה אותו תמיד, הוא יקבל פיצוי נוסף לפי שיעור של 5% נזק, בסך של כ-21 אלף שקל. כדאי להדגיש היבט זה שרבים לא מודעים לו: בכל מקרה של פציעת ילד עד כיתה י"ב קיים ביטוח תלמידים המכסה את הילד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כולל בזמני חופשות ולא רק במסגרת לימודים – שאפשר לתבוע, זאת מלבד התביעה של גורם הנזק עצמו. זה לא סותר ולא מקזז זה מזה, להבדיל מתביעות של הביטוח הלאומי ששם יש היתכנות גדולה לקיזוז, שכן המוסד לביטוח הלאומי יש לו זכות חזרה בגין פיצוי שמשלם על נזק שנגרם ורשאי לחזור בתביעה למי שגרם את המפגע או הנזק לשלם לו את מה ששילם לפצוע.

עו"ד ארביב מסכם: "לפעמים הרגעים והשעות שאחרי הפציעה קריטיים, כדי לוודא שמירת זכויות נכונה לאדם שנפצע יש לבסס את התשתית הראייתית לתביעת הפיצויים העתידית. נכון שהנפגע עצמו לא תמיד מסוגל ויכול לטפל בזה. אבל מי מבני המשפחה שיכול, צריך לבדוק שיש תיעוד מסודר של הגורם לפציעה ורצוי עד כמה שאפשר להשיג הוכחות ותשתית שתמנע ויכוחים מיותרים בעתיד, בדגש על רישומים רפואיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *