הרפורמה בענף המוסכים: שמונה שנים וזה לא נגמר וכנראה גם לא ייגמר

משרדי התחבורה והאוצר הציגו היום עקרונות מוסכמים לרפורמה בביטוחי הרכב ובקשר שבין פוליסות הביטוח ומוסכים בהסדר

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (רביעי) ברפורמה בתחום ביטוחי הרכב, המוסכים ושמאי הרכב. שמונה שנים מנסה הכנסת לטפל באחת הרעות החולות של ענף הרכב בישראל – המחיר, ללא הועיל. היום הוצגו בוועדת הכלכלה הסכמות שאולי, מי יודע, יאפשרו פריצת דרך שתיצור שינוי ותתרום להורדת יוקר המחייה, לפחות בתחום הרכב.

את ההסדר החדש הציגו סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, ומנהל צוות ביטוחי רכוש באגף שוק ההון, אוהד מעודי. השניים הסבירו, כי לפי ההצעה יגדל היצע המוסכים איתם עובדות חברות הביטוח ואיתו תגדל גם התחרות על המחיר ועל השירות לבעלי כלי רכב שדרושים תיקון לאחר תאונה. הרפורמה תבטל את רשימת השמאים של חברות הביטוח, כך שייבחרו באקראי.

"כיום ישנם למעלה מ־5,000 מוסכים, ומתוכם כ־2,000 מוסכי מכונאות וכ־1,700 מוסכי פחחות. רצינו לראות כיצד מגדילים את מס' מוסכי ההסדר וגם איך נותנים בידי הצרכן את הבחירה בשמאי. המתווה נותן מענה לסוגיות אלה ולסוגיית חלקי החילוף וישפיע בסופו של דבר על יוקר המחיה. הגדלת היצע המוסכים תהיה הדרגתית ואני מעריך שבחצי השנה הראשונה זה יגדל פי שניים מהמצב הקיים היום", אמר פלור.

מעודי הוסיף, כי מדובר באחת הרפורמות המורכבות של שוק ההון בשנים האחרונות. לדבריו, "עד כה פורסמו שלוש טיוטות והתקיימו דיונים עם כל אחד שיושב פה בחדר. חלק מהשינויים שהכנסנו זה לבקשת המוסכים למרות שהם יושבים פה ואומרים שלא דיברו איתם. לא כל שחקן שנמצא כאן ייצא מרוצה עד הגג. צריך להבין שיהיו פה איזונים וכללי משחק הוגנים, תחת פיקוח שלנו". סגן הממונה על רשות התחרות אמר שההסדר מאוזן "ונותן פתרון לא רע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *