למה כל משפחה צריכה אינטרנט מהיר?

אם אתם עדיין שוקלים אם כדאי לעבור לאינטרנט מהיר, הכתבה הזו מיועדת עבורכם

אור גרין

קשה לתפוס היום כי רק לפני כשלושים שנה, למעט מאד אנשים היה אינטרנט כלשהו בבית. קשה לדמיין היום את העולם שהיה רק לפני מעט יותר משני עשורים – ללא טלפונים חכמים ומקושרים. מאז העולם עבר מהפכה של ממש שממשיכה לצמוח ולהתפתח ככל שהזמן עובר.

היום לכל אדם במשפחה מגילאים צעירים מאד יש טלפון חכם משלו, כזה שמחובר לעולם ולאינטרנט כל הזמן. היום לא רק מחשבים, ניידים ונייחים, קונסולות משחקים, טאבלטים, טלוויזיות חכמות וטלפונים מחוברים, אלא גם פריטים שונים בבית, מתאורה, מזגן ותריסים ועד שואב אבק, מקרר או הרכב. היום, יותר מתמיד, משפחות צריכות אינטרנט מהיר פשוט כדי לעמוד בקצב.

אינטרנט מהיר – משאב הכרחי שרק ילך ויתפוס תאוצה

כבר היום השימוש באינטרנט הוא בגדר הכרח לכל משפחה. תקפת הקורונה גרמה לתהליכים רבים שכבר החלו לקרות, להבשיל – למשל, עבודה ולימודים מרחוק. חלק ניכר ממקומות העבודה מאפשרים ולעתים אף מחייבים עבודה מרחוק, מהבית. עבודה מהבית יכולה להגיד להשתתפות בשיחות ועידה עם וידאו, עבודה מול תוכנה בענן, העלאת והורדת קבצים, שליחת דוא"ל ועוד. כל אלו תופסים נתח, לעתים נכבד, מרוחב פס התקשורת הקיים בבית.

בתקופות קשות גם לימודים מתנהלים מעל ענני האינטרנט וגם כאשר התלמידים מגיעים לבית הספר ממש, עדיין תקשורת רבה מתנהלת באמצעות האינטרנט – חומרי הכנה ורקע, הגשת עבודות, בדיקת שינויים, הודעות דחופות ועוד. גם אלו תופסים נתח מתעבורת הרשת.

עבודה ולימודים חשובים אבל הם רק חלק קטן מהסיפור: טלפונים סלולרים העבירו חלק ניכר מהחיים החברתיים אל הרשת, גם שעות הפנאי שלנו מנצלות נתחים הולכים וגדלים מהתעבורה – סרטים בסטרימינג, משחקי מחשב, סלולר וקונסולות, טלוויזיות חכמות, הקשבה למוסיקה – כל אלו נעשים היום באמצעות האינטרנט ולא רק זה – הדרישה לאיכות גבוהה מבטיחה כי גם הם גוזלים נתח שמן מאד מעוגת רוחב הפס.

בואו נעבור יחד על היתרונות שחיבור לאינטרנט המהיר מציג עבור משפחה בת מספר נפשות.

יציבות החיבור

התכונה המרכזית שיש לאינטרנט מהיר שאולי אפילו חשובה יותר ממהירות הגלישה, היא יציבות חיבור האינטרנט. כבלי סיב אופטי מועדים פחות לניתוקים והפרעות מגידי נחושת שהם לב התשתיות הישנות יותר מבוססות ה-DSL. כאשר מסתמכים על קיומו של האינטרנט בכל כך הרבה תחומים בחיים, יציבות החיבור היא חיונית. להגיע לישיבה בעבודה ולגלות שלא ניתן להתחבר או שהקשר כל הזמן מתנתק זו בעיה. שיעור שהמורה קופא בו וכלום לא מועבר במשך חמש דקות – זה בעייתי, וכאשר משחקים והתגובה משתהית ובגלל זה מפסידים – טוב, לגבי רב האנשים זה לא נורא, אבל גם זה בהחלט מתסכל.

כאשר רוחב הפס אינו מספיק, מתרחשות התנתקויות, במיוחד משרתים מרוחקים. כל התנתקות כזו דורשת התחברות מחדש ובמקרה הטוב נוצר לאג – דחייה וקפיאה עד לחיבור מחדש. לרוב הדבר דורש התחברות מחדש ידנית שעלולה להפוך את העבודה עם האינטרנט למסורבלת מאד.

תמיכה בריבוי משתמשים

ככל שיש יותר משתמשים בבית, אנשים ומכשירים, כך הדרישה לרוחב פס משמעותי יותר, כזה שיתן מענה לרוחב פס גדול יותר ותמסורת נתונים מהירה יותר עולה. כבר היום יש מעט מאד בתים שאין להם לפחות חמישה מכשירים שמחוברים לאינטרנט – מחשב, סלולר, טאבלט, טלוויזיה חכמה ואת זה תכפילו במספר הדיירים והופ – הגענו לעשרות מכשירים הדורשים תשתית אינטרנט ביתי חזקה ומהירות גלישה גבוהה. מחקרים אף מצביעים על כך כי בכל בית במדינות המערב, יהיו בעתיד הלא רחוק בין 20 ל-30 מכשירים המחוברים לאינטרנט.

גיימינג

אין היום ילדים רבים שאינם שותפים למשחק כזה או אחר מעל האינטרנט – דרך הטלפון הסלולרי, קונסולת המשחקים או המחשב. לא רק הילדים, גם מבוגרים רבים משחקים דרך האינטרנט. מבוגרים יכולים להצטרף לילדים או למצוא משחקים אחרים שמאפשרים להם כמה רגעים של ניקוי ראש הכרחי, או של אתגר והנאה. אך משחקים כיום מסתמכים על גרפיקה מורכבת שעוברת דרך האינטרנט. הם גם מסתמכים על מהירות תגובה בין שחקנים שונים המתחברים בזמן אמת ומשחקים יחד אונליין. כיום רק אינטרנט מהיר יכול לתת פתרונות העלאה והורדה מהירים ויציבים מספיק על מנת לתמוך במשחקי מחשב.

למידה ועבודה מרחוק

אם קודם שיחקנו, כאן ממש אפשר להתקדם בחיים, ללמוד או להרוויח כסף בהסתמך על חיבור של אינטרנט מהיר. מעבירים מצגת חשובה למנהלים? לא כדאי להתקל בבעיות תקשורת שיפריעו למסר לעבור, הילד מקשיב לשיעור? רצוי שיוכל לשמוע ברצף וללא הפרעה את דברי המורים. בהיבט הזה  גם יכולת העלאה מהירה של קבצים (שמאפשר אינטרנט מהיר), הנדרשת בלימודים ובעבודה, הופכת לחשובה במיוחד.

אז איך מתחברים לאינטרנט המהיר?

חיבור לאינטרנט המהיר דורש התקשרות לאחת החברות העובדת על סיבים אופטיים. כיום עדיין לא כל האזורים והבתים מחוברים, ניתן לבדוק את התקדמות הנחת הסיבים האופטיים באינטרנט, לפי כתובת המגורים.

לאחר מכן תוכלו לבצע השוואת חבילות אינטרנט כדי לבחור בספק תקשורת עם ההצעה הכי מתאימה ומשתלמת עבורכם מבחינת מהירויות הגלישה המוצעות, מחירים ושירות.

בשורה התחתונה, הדרישה הביתית לאינטרנט מהיר היום גדולה מכל מה שהייתה בעבר, והיא עוד תלך ותגדל בעתיד, ככל שיהיו יותר מכשירים ומשתמשים שיחלקו את אותו רוחב הפס. לכן במוקדם או במאוחר, כל משפחה תהיה חייבת להצטרף למהפכת אינטרנט הסיבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *