הנתונים נחשפים: העסקים שלא כדאי לכם לפתוח

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת לראשונה מזה שני עשורים את נתוני פתיחות וסגירות עסקים. מה הענפים שיש יותר סיכוי שתפשטו רגל מאשר שתקצרו רווחים?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה השבוע לראשונה נתונים על מספר העסקים שנפתחו ונסגרו במדינת ישראל בין השנים 2011-2019. מדובר בנתונים שמעולם לא הוצגו לציבור ולראשונה מקבלים ביטוי פומבי.

מהנתונים עולה כי ברוב ענפי המשק ישנו שיעור גדול יותר של עסקים שנפתחים מאשר עסקים שנסגרים. כלומר, למרות הסטטיסטיקה שמצביעה על עסקים רבים שנסגרים בשנות הפעילות הראשונות, יותר עסקים מצליחים מאשר כושלים – ולפיכך מספר העסקים במשק במגמת עלייה מתמדת.

כל זה נכון בתנאי שאתם לא מקימים עסק בתחומים הקשורים לתעשייה – אספקת חשמל, גז, קיטור ומיזוג אוויר.

על פי נתוני הלמ"ס, בשנים 2011-2019 בניגוד לשאר ענפי הכלכלה, בענפי התעשייה אספקת חשמל, גז, קיטור ומיזוג אוויר שיעור סגירות העסקים היה גבוה יותר משיעור הפתיחות בדרך כלל. בשנת 2011 שיעור הפתיחות של עסקים מתוך העסקים הפעילים בענפים אלו עמד על כ-3.7% .בשנים שלאחר מכן חלה ירידה תנודתית בשיעור והוא הגיע לכ-2.5% בשנת 2019. במקביל לירידה זו, שיעור העסקים שנסגרו נע בין 3.6% ל2.7%. בשנת 2011 עמד השיעור על כ-5.6%, ובשנת 2019 – על 3.6%
מכלל העסקים הפעילים בענפים אלו.

ככל ואתם מתכוונים לפתוח עסק בתחומים: תעשייה, כרייה וחציבה, אספקת חשמל ומים, שירותי ביוב וטיפול בפסולת – ייתכן מאוד שכדאי לכם לשקול מחדש את הרעיון ולהדק את התוכנית העסקית שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *