למה שווה לנו להפריש לפנסיה יותר מהנדרש?

‘אקטואליק’ ומיזם ‘כלכלה בנעלי בית’ עם המדריך המלא לעולם הפנסיוני, הפוסט השלושה עשר בסדרה: למה שווה לנו להפריש עוד כסף לפנסיה?

חוק פנסיה חובה מחייב את המעסיק לנכות משכר העובד 6% שיופקדו לביטוח הפנסיוני של העובד. עם זאת, החוק מאפשר לעובד לבקש מהמעסיק שיגדיל את ההפרשה לשיעור של 7% מהשכר.

כמו כן, העובד יכול להפקיד באופן עצמאי לקופת גמל 16% מהשכר הלא מבוטח. כלומר רכיבי השכר שבגינם לא חלה על המעסיק החובה להפריש לפנסיה (הוצאות נסיעה, דמי הבראה, גמול עבור שעות נוספות, שי לחג, תוספות למיניהן וכו').

עובד שיבחר להגדיל את גובה ההפרשות ל-7% מהשכר וכן להפקיד באופן עצמאי לקופת גמל 16% מהשכר הלא מבוטח, עשוי להיות זכאי להטבות מס ייחודיות. בסוף השנה (אפשר גם אחת ל-6 שנים, רטרואקטיבית) הוא יוכל להגיש בקשה להחזר מס ולקבל מהמדינה תגמול כספי עבור חיסכון זה.

את הבקשה להחזר מס אפשר להגיש באמצעות המחלקה הייעודית ב'הירשוביץ 360', המספקת לכם מעטפת כלכלית מקיפה.

בנוסף, יש את הסיבה המובנת מאליה: בגיל צעיר אנו יכולים לחסוך הרבה יותר מאשר בגיל מבוגר יותר – כשהתא המשפחתי יהיה רחב בהרבה. אם נשכיל לחסוך בגיל צעיר יותר, נקבל בגיל פרישה חיסכון צבור כפול ומכופל מסכום ההפקדה, בזכות אפקט הריבית דריבית – וכך נבטיח את עתידנו הכלכלי.

בשבוע הבא:

נכיר את סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים ונלמד איך למנף אותו לחוזה העסקה טוב יותר.

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *