לקחתם פסק-זמן? זו המשימה הראשונה שעליכם לבצע

‘אקטואליק’ ומיזם ‘כלכלה בנעלי בית’ עם המדריך המלא לעולם הפנסיוני, הפוסט התשעה עשר בסדרה: שמירת וותק בקרן פנסיה

שוק העבודה הנוכחי מתאפיין במעברי עבודות רבים של עובדים בין מעסיקים וחברות, ולעתים המעבר הזה כולל גם תקופת המתנה בין עבודה לעבודה. אם לא נשכיל לפעול נכון, המעבר הזה עשוי לגרום לנו לנזק כלכלי וביטוחי משמעותי.

קרן הפנסיה נועדה בראש ובראשונה להגן עלינו, ולכן, בנוסף להפקדות לחיסכון היא כוללת גם מרכיב ביטוחי למקרי קיצון כמו מוות חלילה או נכות (ביטוח אובדן כושר עבודה).

מרגע שהמעסיק שלנו הפסיק להפקיד לקרן הפנסיה, הפרמיה עבור הביטוח הזה נגבית אוטומטית מהצבירה שלנו – אבל רק במשך חמישה חודשים – לאחר מכן, ככל ולא נסדיר את הנושא עם הסוכן הפנסיוני שלנו, אנו עלולים למצוא את עצמנו ללא ביטוח חלילה.

משמעות הדבר שבעבודה הבאה שלנו:

1. לא תהיה לנו קרן פנסיה פעילה ולכן המעסיק לא יפקיד לחיסכון הפנסיוני שלנו במשך חצי שנה. מדובר בהפסד שעשוי להצטבר לעשרות אלפי שקלים.

2. נידרש שוב ל"תקופת אכשרה" של 5 שנים, במהלכה ואחריה לא נהיה זכאים לקצבת נכות או שארים עבור אירוע ביטוחי שמקורו במחלה או מום שהחלו לפני מועד ההצטרפות והחמיר במהלך חמש השנים הראשונות להצטרפות.

כל זה יכול להימנע אם רק נדאג לשמור על הזכויות הפנסיוניות שלנו באחת הדרכים הבאות:

• ניתן לפנות לסוכן פנסיוני ולבקש ממנו לערוך "הסדר ריסק", במסגרתו תשולם עלות הביטוח מדי חודש ועל ידי כך יישמרו הן הוותק הן והרצף הביטוחי. הסדר מסוג זה ניתן לבצע עד לתקופה של 24 חודש ממועד ההפקדה האחרונה, ובכפוף לוותק בקרן הפנסיה.

• לחילופין ו/או בסיום תקופת "הסדר ריסק", ניתן להפקיד באופן עצמאי לקרן הפנסיה מדי חודש, על מנת לשמר את הוותק והרצף הביטוחי. על סכום ההפקדה להיות לפחות בגובה ההפקדות של המעסיק והעובד יחד לפני עזיבת העבודה.

בשבוע הבא:

למה כל כך חשוב לשמור את טופס 161?

פנסיה מוקדמת

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *