ביטוח מנהלים: איך מוצר שמתאים לכולם זכה להילה כזאת?

‘אקטואליק’ ומיזם ‘כלכלה בנעלי בית’ עם המדריך המלא לעולם הפנסיוני, הפוסט השישי בסדרה: מה זה ביטוח מנהלים?

ביטוח מנהלים. תודו שהשם הזה נוצץ ומכובד. מוצר חיסכון פנסיוני הזוכה להילת היותו למנהלים בלבד. נכון שגם אתם תוהים "למה לי לא מגיע?". ובכן, מגיע לכם…

למרות שהמוצר הזה מכונה ביטוח מנהלים, הוא לא מיועד למנהלים בלבד. מקור השם אי-שם בהיסטוריה הרחוקה כשההפקדות לפנסיה לא היו חובה על פי חוק והעובדים שהמעסיק הפריש לקופת הגמל שלהם קיבלו זאת מתוקף הסכם קיבוצי שקבע כי הכספים ינוהלו בקרנות הפנסיה של ההסתדרות.

המנהלים לעומת זאת, עבדו תחת חוזים אישיים ולכן נדרש היה לייצר מוצר חיסכון שנתפר למידותיהם – וכך נולד ביטוח המנהלים.

ביטוח מנהלים הינו כאמור מוצר חיסכון פנסיוני. בדומה לקרן הפנסיה, הוא משלב בין חיסכון לגיל פרישה לביטוח אשר מבטיח את הכנסת החוסך והתלויים בו במקרה נכות או פטירה חלילה.

ביטוח מנהלים גם יודע לשלם קצבה, וזאת בשונה מקופת גמל שלא יודעת לשלם קצבה.

ייחודיות ביטוח המנהלים מתבטאת בפוליסה חוזית שתנאיה לא משתנים, וזאת בשונה מקרנות הפנסיה אשר כפופות לתקנון אשר משתנה מעת לעת בשל הוראות הרגולטור או החלטות הקרן.

הדבר בא לידי ביטוי בהיקף וסוג הכיסויים הכלולים בביטוח הפנסיוני של החוסך. בעוד קרן הפנסיה יכולה לעדכן את גובה והגדרות הכיסוי בכל עת, ברכישת ביטוח מנהלים מתחייבת חברת הביטוח חוזית לספק עבור החוסך את כל הכיסויים שצוינו בעת רכישת הפוליסה.

בנוסף, מאפשר ביטוח מנהלים גמישות רבה בכיסוי הביטוחי של החוסך. בביטוח מנהלים אפשר לבחור האם להשתמש בו כאפיק חיסכון ארוך טווח בלבד (ללא ביטוח) או בשילוב של ביטוח בשיעורים מותאמים לצרכי המבוטח.

דמי הניהול על החיסכון בביטוח מנהלים כיום הם לרוב נמוכים משמעותית מאשר בקופת גמל. עלות הכיסוי הביטוחי היא במקרים רבים יקרה יותר מאשר בקרן פנסיה.

בשבוע הבא:

נלמד כיצד משפיעה ההיסטוריה על המפקידים לביטוח מנהלים.

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *