לעבור דירה בלי לצאת מהכלים – המדריך המלא

הקיץ כבר כאן ועונת מעברי הדירות בפתח: מה חשוב לדעת לפני שעוברים דירה? איך כדאי לארוז וכיצד נבחר את המובילים • טיפים שחוסכים זמן וכסף במעבר דירה

כמו בכל קיץ, גם השנה אלפי ישראלים עומדים לפני מעבר דירה וכדי להפוך את התהליך ליעיל וזול יותר, כתבנו עבור גולשי אתר "אקטואליק" מדריך שיסייע לכם להימנע מטעויות, לעבור דירה באופן מסודר ולבסוף גם לצמצם בהוצאות שקשורות בכך.

מעבר דירות בישראל

מעברי דירות בישראל הם דבר שבשגרה אך למרות זאת עוברי דירות רבים עושים טעויות שמערימות קשיים על התהליך שגם כך הוא לא נוח מלכתחילה. תופעה זו צוברת תאוצה בחודשי הקיץ שבהם כמות המעברים עולה בפי 4 ויותר לאור הרצון של משפחות רבות לעבור למקום מגורים חדש לפני תחילתה של שנת הלימודים.

אם ננסה להצביע על הטעויות הנפוצות, נגלה שהן מתרחשות לכל אורך השרשרת בדגש על הנקודות הבאות:

  1. אריזה לא נכונה של הדירה, הן מבחינת ניהול הזמן והן מבחינת אופן הביצוע.
  2. בחירת מובילים מומלצים והובלת הדירה בדרך הנכונה.
  3. כניסה מסודרת לבית החדש ופריקת החפצים.

למרות כל הקשיים והאתגרים, השד לא כל כך נורא ומעבר דירה בישראל יכול להיות גם יעיל, מהיר ונינוח למדי ובתנאי שמיישמים מספר כללים, לוקחים את היוזמה לידיים ולא נותנים לדברים לקרות מעצמם.

אריזת הדירה

רוב האנשים שעוברים דירות פוחדים מההובלה עצמה יותר מכל חלק אחר בתהליך. כנראה שהחשש מעבודה עם בעלי מקצוע שאתם לא מכירים עושה את שלו אך בפועל המשימה המורכבת ביותר בזמן המעבר היא בכלל האריזה.

הסיבה לכך היא שניתן להזמין מובילים מומלצים די בקלות כפי שנדגים בהמשך אך אריזת דירה היא הפעולה הכי ממושכת ותובענית שאתם יכולים להעלות על דעתכם.

אריזת דירה למעבר אורכת בממוצע בין 3 ל-4 שבועות והיא עשויה להיות אינטנסיבית למדי, כך שכדאי מאוד להיערך באופן הנכון ובכלל זה ליישם את ההמלצות הבאות:

  1. אל תחכו לרגע האחרון והתחילו בהכנות ובאריזה לפחות חודש לפני המעבר. בדירות קטנות עם מעט תכולה ניתן להתחיל עד שבועיים לפני.
  2. אנו מבינים שמעבר דירה כרוך בהוצאות אך יש דברים שלא היינו חוסכים בהם ובכלל זה רכישת קרטונים מתאימים למעבר דירה וכן ציוד אריזה נוסף כמו סרטי הדבקה, ניילונים, פצפצים וכל פריט שיכול לקצר את משך האריזה ולייעל אותה.
  3. האריזה צריכה להיות מנוהלת, מדורגת ומסודרת. התחילו עם אריזת החפצים הפחות שימושיים והתקדמו לעבר חפצים חיוניים יותר ככל שתתקרבו להובלה. הפרידו בין החפצים של החדרים השונים בדירה כך שבסופו של דבר לא יהיו באותו קרטון חפצים מחדרים שונים.
  4. סמנו את תכולת הארגזים כך שתדעו לאיזה חדר כל קרטון שייך. באופן הזה תוכלו לסדר את החפצים בדירה החדשה באופן מהיר ומסודר.
  5. הכינו תיק עם חפצים אישיים שישמשו אתכם בימים הראשונים עד שתפרקו את התכולה ותסדרו את הדירה החדשה.

הובלת הדירה

הובלת הדירה היא החלק היקר ביותר וזה שמעלה את מרבית החששות, אך ניתן לפתור את שתי הבעיות האלה בקלות אם רק עוקבים אחרי מספר המלצות.

  1. התחילו לקבל הצעות מחיר להובלה כחודש לפני המועד שבו אתם עוברים דירה. התחלה מוקדמת תסייע לכם למצוא מובילים מומלצים ביום והשעה שנוחים לכם, ולפני שלקוחות אחרים כבר הזמינו את השירות שלהם. בקיץ כדאי להתחיל בזה אפילו חודש וחצי לפני המעבר.
  2. השוו הצעות מחיר של שלושה מובילים לפחות. שימו לב שאתם משווים מובילים מתאימים, כך שאם אין הרבה חפצים כדאי להזמין הובלה קטנה וזולה עם טנדר בעוד שאם מדובר בדירת שלושה חדרים ויותר, כדאי להזמין חברת הובלה עם מספיק מובילים.
  3. בררו על המובילים ונסו ללמוד על השירות שהם נותנים, המלצות של לקוחות וכיוצא בזה.
  4. חתמו על הסכם הובלות מסודר שכולל פירוט של החפצים שמעבירים, כמות הארגזים, שירותים נוספים כמו פירוק והרכבה, מנוף, תאריך ושעת ההובלה, מספר מובילים ותנאי ההובלה (מעלית, קומות וכדומה). באופן הזה לא תשאירו קצוות פתוחים ולא תהינה הפתעות.
אל תחסכו במארזים איכותיים (צילום: pixabay)

כניסה אל הדירה החדשה

גם הכניסה אל הדירה החדשה טומנת בחובה כמה אתגרים שיכולים להיות בעייתיים בהמשך אם לא מתנהלים נכון.

לפניכם דגשים שיסייעו לכם להיכנס לביתכם החדש ברגל ימין:

  1. אם אתם צריכים לצבוע את הדירה החדשה או לבצע תיקונים כאלה ואחרים לרבות תלייה של תמונות או גופי תאורה, עשו את זה לפני ההובלה מפני שהרבה יותר נוח וקל לבצע פעולות כאלה בדירות ריקות ואם אתם מזמינים צבעי, גם התעריף יהיה זול יותר ב-30% ויותר.
  2. כדאי להיכנס לדירה החדשה יומיים לפני שעוברים אליה על מנת לנקות ולהכין אותה למעבר שלכם.
  3. בזמן ההובלה הנחו את המובילים היכן להניח כל ארגז וחפץ. אם סימנתם את הקרטונים ותכולתם בזמן שארזתם אותם, הפעולה הזאת תהיה מהירה ותוכל לקצר את הזמן שנדרש לסדר את הדירה החדשה באופן משמעותי.
  4. פרקו את הארגזים באופן מסודר בסדר ההפוך מזה שארזתם אותם כך שהחפצים החיוניים יפרקו ראשונים.

בסיכומו של התהליך אפשר לומר שאם מתכוננים למעבר באופן הנכון ומנהלים אותו לפי הדגשים שסקרנו, אפשר לעבור באופן מהיר ומסודר, בלי תקלות ואפילו תוך חיסכון בהוצאות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אפרופו מעבר דירה...

    אם אתם בצומת של מעבר דירה וזקוקים לחברת הובלה, יש מצב שאתם יכולים להרוויח כסף באופן מפתיע. ברוב המקרים חלק מתכולת הדירה נשאר מאחור או נזרק לפח. ככל שמדובר על  פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים או עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שהם שווים לא מעט כסף. אם אתם רוצים להעריך באופן עצמאי את תכולת הדירה שלכם, חפשו בגוגל "פינוי תכולת דירה ואספנות" ותגיעו למאמר של יוסף האוסף שיסביר לכם אילו פריטים עשויים להיות בעלי ערך משמעותי. 

    גדי |
    הגב