השקעות נדל"ן מניב באמצעות קרנות ריט

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לעולם ההשקעות האלטרנטיביות, הפוסט העשרים ושלושה בסדרה: היתרונות והחסרונות של השקעה בקרן ריט

הבחירה בקרן השקעה פרטית בנדל"ן חושפת אותנו להשקעה לא שקופה בעליל שעלולה להתנהל שלא באופן שמשרת את המשקיעים. בעבר אף נפלה קרן השקעות פופולרית כזו בישראל, בעקבות כשלים בהתנהלות הקרן.

אם נוציא לרגע מהמשוואה את השקעות הנדל"ן הישירות וההשקעות באמצעות קרנות נדל"ן פרטיות, נישאר עם קרנות הריט כמכשיר ההשקעה המועדף לכאורה בכל הנוגע להשקעות בנדל"ן מניב.

קרנות ריט (REIT – Real Estate Investment Trusts) הן קרנות השקעה ציבוריות המשקיעות בכל סוגי הנדל"ן המניב (בנייני משרדים, קניונים, מלונות, בתי חולים, מבני תעשיה, מחסנים, מבני מגורים ועוד) כאשר הרווח מניהול הנכסים והכנסות דמי השכירות לקופת הקרן מגולגלות למשקיעים.

קרנות ריט נהנות מפטור מלא ממס חברות בתנאי לעמידה במספר תנאים:

  1. עליהן לחלק לפחות 90% מהרווח כדיבידנד.
  2. לפחות 95% מהכנסות הקרן חייבות להיות פאסיביות. קרי מדמי שכירות.
  3. אסור שיהיו בעלי עניין בקרן.
  4. קיימת הגבלה על המינוף.

מאחר ומטרת קרן הריט הראשונה (נוסדה בשנת 1960 בארה"ב) הייתה לאפשר לציבור להשקיע בנדל"ן באותה מידה כמו שהוא משקיע במניות ובאג"ח, קרנות הריט מאופיינות ברובן בכך שהן נסחרות בבורסה. בישראל אגב ישנן קרנות ריט בודדות, בעוד בארה"ב מספרן עומד על מאות רבות.

סחירותן של קרנות הריט הופכת אותן במקרים רבים כפחות מועדפות על המשקיעים, שכן הן חשופות לתנודתיות שוק ההון והופכות למעין מניית נדל"ן נוספת. מה שהופך את הבחירה שלנו בנדל"ן להשקעה שלא עונה לצורך ולמטרת ההשקעה – גידור מהתנודתיות של השוק.

בשבוע הבא:

נפתור את דילמת הבחירה בהשקעת הנדל"ן הנכונה.

מה האלטרנטיבה
מה האלטרנטיבה

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *